Annons

Uppdatering till Pro1

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du provat den nya firmwaren?
Jag skall ladda ner den ikväll.

Har nyligen köpt mig en Pro1, och autofokustiderna är lite långsamma.
Är väldigt nöjd med kameran och det blir ju inte sämre av att Canon levererar ny firmware som speedar på autofukusen mm.

Här är för övrigt en bra sida om Pro1.
http://web.canon.jp/Imaging/pspro1/index-e.html
 
Uppdaterade firmware helt utan problem.
Bara följa instruktionerna som följer med.

Upplever kameran som en aning snabbare och stabilare i autofocus och zoom efter uppdateringen.
 
Uppdateringsproblem Pro1

Varför ska man pilla på fungerande inställningar?
När jag uppdaterade Pro1 så fungerar inte kontakten med datorn längre. Den går inte över i PC-läge med gul lampa. Och datorn hittar den inte.

Tack för det - nu ska man väl jaga nån j-a patch.
Suck...
 
Uppdatera eller ej?

Jag har precis köpt Canon Powershot Pro1 och läste om uppdateringen som fanns tillgänglig.
Jag knappade in kamerans serienummer på siten för att kolla om jag behövde uppdatera, vilket testet visade att jag behövde. Men när jag skulle göra uppdateringen fick jag frågan om jag ville ersätta befintliga versionen 1.0.1.0 med den nya versionen 1.0.1.0. Det verkar ju onekligen som att det redan är senaste versionen i kameran...
Är det nån som fått samma meddelande? Ska jag göra uppdateringen ändå? Vad tror ni?

Jag köpte kameran i Filippinerna genom en bekants bekant som jobbar i en canon-butik och de har inte uppgraderat den i butiken i alla fall.
 
Hej,

Har du kollat vilken FW rev du har nu med ZoomBrowser ? (Ibland är de Japanska översättningarna lite missvisande. Dom är skrivna av utvecklare inte marketing.)

Från Canons websida
"Verify the camera firmware version after update

10. Start the ZoomBrowser (Windows) or ImageBrowser (Mac OS) software included in the camera kit (see note 2 below).

11. Connect the camera to the computer with the USB cable, and verify the firmware version after update.


Har uppdaterat min Pro 1 utan problem. AF blev snabbare som utlovat.

MvH
Göran R
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.