Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatering av fotoväskan

Produkter
(logga in för att koppla)

ZZone

Medlem
Jag är en hyfsat bra amatörfotograf, som har fotat "seriöst" i drygt 1,5 år, när jag införskaffade en Canon EOS 450d med tillhörande normal- och telezoom. dvs. "EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS" och "EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS"
Senare har jag införskaffat i ett "EF 50mm f/1.8 II" och en "SpeedLite 430EX II "
Jag har även en fjärrutlösare (IR) ,farsans gamla stativ (= inte något fantastiskt) och lite väskor.

Nu vill jag alltså uppdatera min utrustning om det jag undrar är vad jag ska lägga pengarna på.

Lite allmäninfo om hur jag fotograferar, framtidsvisioner och vad jag är intresserad av:
Till hösten ska jag gå moderskeppets distanskurs "fotografi - visuell kommunikation" , för att utvecklas inom fotograferingen. Det som jag fotograferar mest är natur just nu av den enkla anledningen att det är det som ligger närmast till hand här, men det blir även lite arkitektur och jag försöker ibland att ta lite bilder med "budskap" i, som det finns en djupare tanke bakom än bara att avbilda något. Det blir också ganska mycket konserterbilder.
Jag vill också komma igång mer med porträtt- och människofotografering.
Nu när jag tänker på det så är jag nog i det där stadiet, när jag inte har något speciell spetsområde utan är ganska allround och vill bli bra på mycket. Jag kan nämligen fortsätta att räkna upp saker jag är intresserad av, men känner att det är ganska onödigt, så jag ser mig som en allroundfotograf för tillfället.