Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdaterat CS6 men kameraprofil uppdateras inte

Produkter
(logga in för att koppla)

Måns H

Aktiv medlem
Har uppdaterat CS6 genom att avinstallera programmet, ominstallera och uppdatera. Först tog jag uppdateringen från Adobe men det funkade inte.

Så jag gjorde om avinstallation/ominstallation och uppdaterade inifrån CS6 via help/updates. Photoshop har nu version 13.0.6 x64 och enligt help/updates är allting uppdaterat.

Underligt nog behålls mina inställningar i Preferences och en plugin, Imagonemic Noiseware, finns kvar.

PROBLEMET: Det jag behövde uppdateringen till, att få in profilen för Canon S110, funkar inte. Kameralistan i både RAW-konverteraren och Photoshop är oförändrad.

Någon som har något tips?

Har uppdaterat CS6 genom att avinstallera programmet, ominstallera och uppdatera. Först tog jag uppdateringen från Adobe men det funkade inte.

Så jag gjorde om avinstallation/ominstallation och uppdaterade inifrån CS6 via help/updates. Photoshop har nu version 13.0.6 x64 och enligt help/updates är allting uppdaterat.

Underligt nog behålls mina inställningar i Preferences och en plugin, Imagonemic Noiseware, finns kvar.

PROBLEMET: Det jag behövde uppdateringen till, att få in profilen för Canon S110, funkar inte. Kameralistan i både RAW-konverteraren och Photoshop är oförändrad.

Någon som har något tips?

Tanka ner o uppdatera Camera Raw separat.

Hälsn.

/Janne
www.helikopterbild.se

Fixat

Fick (tro det eller ej) kontakt med Support på Adobe.

Det visade sig att en uppdaterad CS6 inte listar ex vis min kamera Canon S110 utan bara olika varianter upp till och med S100. Men Adobe Camera Raw använder de algoritmer som finns för S100 till S110 (det är ju samma lins). Dock funkar inte autosökningen av kameran jag får klicka för varje bild.

Om Adobe kostat på att skriva ut S100/S110/S120 i listan över supported cameras vid uppdateringen hade frågan inte uppkommit för min del.

Dom har ställt i utsikt att fixa detta och buggen att auto inte funkar till nästa uppgradering.

Tack Janne H för visat intresse och Mattias på Moderskeppet för stödet.

Ett tips: Uppdatering av CS6 funkade jämförelsevis bra inifrån programmet (kolla under Help).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar