Annons

Uppdateras inte bloggarna

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Har i två dagar inte kunnat komma in på bloggarna. Under gårdagen fanns en varning om att arbete med FS pågick under dagen. Den varningen år borta men jag kommer fortfarande inte in på bloggen. Är det totalstopp eller är det bara jag som har problem?

Har i två dagar inte kunnat komma in på bloggarna. Under gårdagen fanns en varning om att arbete med FS pågick under dagen. Den varningen år borta men jag kommer fortfarande inte in på bloggen. Är det totalstopp eller är det bara jag som har problem?

Förtydligande: Jag kommer in på sida men den är inte uppdaterad sen i går em

Förtydligande: Jag kommer in på sida men den är inte uppdaterad sen i går em

Den cachade indexsidan har hängt sig vilket nog är cirka den femtiotolfte gången det händer, vilket kräver någon form av handpåläggning från FS redaktion. Detta verkar hända så fort det är någon form av avbrott e dyl, vilket det ju har varit. En temporär och långsam lösning är att gå till fliken sök som uppdaterar sig själv när man går dit.

Den cachade indexsidan har hängt sig vilket nog är cirka den femtiotolfte gången det händer, vilket kräver någon form av handpåläggning från FS redaktion. Detta verkar hända så fort det är någon form av avbrott e dyl, vilket det ju har varit. En temporär och långsam lösning är att gå till fliken sök som uppdaterar sig själv när man går dit.

Tack, hur når jag enklast FS för snabb åtgärd?

David Elmfeldt och Christer Lindh är inkopplade, men jag vet inte hur snabbt det blir fixat.

Sidan är uppdaterad nu, men ska det verkligen behöva ta över 1,5 dygn för ett fel som är känt och systematiskt återkommer? I det här fallet var ju avbrottet som i sin tur orsakat stoppet helt självförvållat och därmed också rimligen känt.

Jag hade mycket väl kunnat fortsätta betala även om jag för närvarande inte har haft lust att använda bloggen, men sådana här fel som vem som helst kan se, liksom att buggar bara fixas och/eller endast kommenteras selektivt förmedlar en attityd som jag tycker är synnerligen störande. Att sedan en av betalningsmetoderna, PayPal, i princip kroniskt har varit trasig gör ju att man kan börja undra ordentligt. I och för sig brukar att betala notan vara den absolut mest avancerade och svåraste delen av en restaurangmiddag, men såvitt känt krävs det inte att en servitör agerar varje gång någon vill betala härstädes.

Det borde ligga i FS intresse att inte förmedla den här bilden av hur inställningen till verksamheten ser ut, vare sig den är korrekt eller inte. Man kan ju titta i bloggarna och konstatera att även, och särskilt, de som bloggar är rätt irriterade.

(Jag gissar för övrigt att enda anledningen till att det nu blev en reaktion hastigt och lustigt i tråden var att jag anmälde den via rapportfunktionen.)

Uppdateringarna är igång nu igen efter agenterna kommit igång efter serverunderhållet. Tack för felrapporterna!

@Björn, fick du inte mitt mailsvar igår om att vi jobbade på det?

Uppdateringarna är igång nu igen efter agenterna kommit igång efter serverunderhållet. Tack för felrapporterna!

@Björn, fick du inte mitt mailsvar igår om att vi jobbade på det?

Nytt förslag om bloggfunktion:
Jag skulle gärna vilja se att man som "bloggare" kunde aktualisera/uppdatera en tidigare skriven blogg, dvs om man har nya bilder/andra för läsarna ev intressanta tillägg i bloggen, att man kunde uppdatera bloggen på så sätt att den återigen hamnar "i blickpunkten" på bloggarnas förstasida..(ev med en symbol eller dyl att ursprunglig blogg uppdaterats med aktuellt mtrl)

T ex. är det ju inte troligt att, om jag aktualiserar min tidiga blogg från Mille Miglia år 2016...(ex vis om jag gör en liknande resa 2022)...

https://www.fotosidan.se/blogs/canalogg-48/magnifika-mille-miglia-motorevent-med-mersmak.htm

....att någon råkar hitta den av en slump har nog låg sannolikhet...I o f s kan man visserligen göra en ny blogg...men vore dumt att repetera den ursprungliga med hela dess innehåll och bildutrymmeskrav!
mvh
/B

Nytt förslag om bloggfunktion:
Jag skulle gärna vilja se att man som "bloggare" kunde aktualisera/uppdatera en tidigare skriven blogg, dvs om man har nya bilder/andra för läsarna ev intressanta tillägg i bloggen, att man kunde uppdatera bloggen på så sätt att den återigen hamnar "i blickpunkten" på bloggarnas förstasida..(ev med en symbol eller dyl att ursprunglig blogg uppdaterats med aktuellt mtrl)

T ex. är det ju inte troligt att, om jag aktualiserar min tidiga blogg från Mille Miglia år 2016...(ex vis om jag gör en liknande resa 2022)...

https://www.fotosidan.se/blogs/canalogg-48/magnifika-mille-miglia-motorevent-med-mersmak.htm

....att någon råkar hitta den av en slump har nog låg sannolikhet...I o f s kan man visserligen göra en ny blogg...men vore dumt att repetera den ursprungliga med hela dess innehåll och bildutrymmeskrav!
mvh
/B
Som ett alternativ så kan man ju alltid länka till en gammal blogg, jag gör så när det finns någon koppling, du kopierar adressen och klistrar in den och därefter en retur så blir adressen klickbar

Som ett alternativ så kan man ju alltid länka till en gammal blogg, jag gör så när det finns någon koppling, du kopierar adressen och klistrar in den och därefter en retur så blir adressen klickbar
Ok Peter, det hade jag oxå tänkt på, och det kan man ju göra både vid inläggning av enstaka bilder i grupperna, men i bloggsammanhang så får man ju då skriva en helt ny blogg med det nya materialet...ok, visst - men båda varinterna dvs ”uppdatering av tidigare blogg” samt länkning kunde ju få finnas som alternativ, eller hur?
/B

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar