Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatera tema från Theme Forrest

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Hur uppdaterar jag ett tema från Theme Forrest till min Wordpress-sajt? Har installerat temat Mercury och tycker det funkar riktigt bra. Jag får dock inga notifieringar direkt i admingränssnittet att det finns uppdateringar. Däremot får jag mail och en länk att hämta uppdateringarna.

I nedladdningen finns en "installable" zipfil men när jag försöker installera den så får jag "mappen finns redan, installationen avbröts". Måste jag zippa upp installationsfilen och skriva över via en ftp-klient för att uppdatera. Med tanke på hur enkelt allt annat är med wordpress så verkar detta ruggigt krångligt.

Hur uppdaterar jag ett tema från Theme Forrest till min Wordpress-sajt? Har installerat temat Mercury och tycker det funkar riktigt bra. Jag får dock inga notifieringar direkt i admingränssnittet att det finns uppdateringar. Däremot får jag mail och en länk att hämta uppdateringarna.

I nedladdningen finns en "installable" zipfil men när jag försöker installera den så får jag "mappen finns redan, installationen avbröts". Måste jag zippa upp installationsfilen och skriva över via en ftp-klient för att uppdatera. Med tanke på hur enkelt allt annat är med wordpress så verkar detta ruggigt krångligt.

Vissa teman kan uppdateras automatiskt. Andra får du först avaktivera (byt till annat tema) och ta bort, sen installera den nya versionen.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto