Annons

Uppdatera kameran hur?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kustbo

Aktiv medlem
Sitter och kikar på Pentax hemsida och ser att det finns uppdateringar till min kamera K200D som jag vill hämta hem men hur gör man enklast??

Kan man göra som med sjökortsplottern och ladda ner det på minneskortet och sedan sätta i det och starta kameran så sköts det automatiskt eller måste man koppla kameran till datorn via kabel??

JoJo det står säkert i manualen man jag avskyr att läsa såna så kan någon vänlig själ tala om hur man gör vore jag tacksam ;-)

Hämta hem filen. Packa upp den och lägg över den på ett minneskort (rotnivån). Sätt in minneskortet. Tryck in meny-knappen och sätt på kameran. Nu får du ett val om du vill installera, välj YES och när det står COMPLETED på displayen så är det klart. Stäng av kameran.
Allt detta står i text-filen som finns med. Se bara till att ha fräscha batterier när du börjar.

/Mats

Hmm något blev visst inte rätt, lade över den uppackade filen på kortet via rot nivå och höll Meny inne vid start det vissas ver.1.0 på kameraskärmen och den på kortet heter Ver 1.01 men någon fråga om att installera får jag inte, vad gjorde jag fel?

Måste kameran vara ställd i något speciellt läge har den alltid på AV?

Du måste formatera kortet i kameran annars går det nog inte. Så var det när jag uppdaterade min k-7. Fungerade inte med ett kort jag formaterat i datorn.

Du måste formatera kortet i kameran annars går det nog inte. Så var det när jag uppdaterade min k-7. Fungerade inte med ett kort jag formaterat i datorn.

OK jag använde det kort som satt i kameran redan och det var ju radeerat på bilder och då formaterat för kameran, sedan kopierade jag in filen på kortet och förslkte men den visar inte något val att kunna installera som det sägs i inlägget ovan och textfilen som följer med.

Det följer också med en fil med VLC ska den kopieras över också?

Ska jag formatera kortet i kameran igen och kopiera om det och se om det lyckas eller ska jag testa med ett annat kort?

Tänkte inte lägga för mycket jobb på denna då den snart ska bli andra kamera men vill iaf ha det gjort om det inte är för mycket strul.

Det är nog värt att prova igen!

När jag uppdaterade min k-7 använde jag formateringsfunktionen i kameran, sedan förde jag över installationsfilen till minneskortet, inget annat. Sedan startade jag kameran med menyknappen intryckt.

Funkar inte det vet jag inte hur du ska göra.

Det är nog värt att prova igen!

När jag uppdaterade min k-7 använde jag formateringsfunktionen i kameran, sedan förde jag över installationsfilen till minneskortet, inget annat. Sedan startade jag kameran med menyknappen intryckt.

Funkar inte det vet jag inte hur du ska göra.

Hmmm... nu verkar skallen tagit semester, minns inte hur jag formaterar kortet i kameran och manualen är int i närheten, vilken meny är det under?

Gå in under "inställningsmeny" och sen "format" så funkar det ! MVH.

Tackar nu är det fixat och Ver 1.01 finns i kameran ;-)

Försökte finna vilka de stora ändringarna/förbättringarna är med denna uppdatering men fann inte mycket annat än att det ska bli stabilare läsning med vissa SDHC kort kan det vara allt eller var finner man mera info om vad som kommer att funka bättre med Ver 1.01??

Vad har Ni som uppdaterat märkt för olika förbättringar i Era K200D?

Senast ändrad:
Googlade lite för att hjälpa dig,men enligt PENTAX engelska hemsida är det bara stabiliteten med vissa SD-kort som förbättras.Synd det inte finns andra "uppdateringar" till den kameran.MVH.

Googlade lite för att hjälpa dig,men enligt PENTAX engelska hemsida är det bara stabiliteten med vissa SD-kort som förbättras.Synd det inte finns andra "uppdateringar" till den kameran.MVH.

Då kom vi tillsamma resultat iaf så jag hade inte letat dåligt, men visst hade man hoppats på mera för att vässa vissa funktioner, så det känns mera rätt att uppgradera den mot nytt hus nu iaf!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar