Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Uppdatera firmware
- Trådstartare dasa1203
- Start datum
Brix
Aktiv medlem
Jag uppdaterar alltid firmware på både kamerahus och objektiv. Det är såklart inte alltid nödvändigt, men gillar att ha senaste firmwaren på mina saker.
Ny firmware innehåller ju oftast buggfixar och optimeringar samt t.ex stöd för nya objektiv, men ibland kan de även lägga till nya funktioner.
Det är ju bara att kolla changelogen på tillverkarens hemsida för att se vad som är nytt så får man själv avgöra om det är värt att uppdatera eller inte.
Ny firmware innehåller ju oftast buggfixar och optimeringar samt t.ex stöd för nya objektiv, men ibland kan de även lägga till nya funktioner.
Det är ju bara att kolla changelogen på tillverkarens hemsida för att se vad som är nytt så får man själv avgöra om det är värt att uppdatera eller inte.
Falumas
Aktiv medlem
Uppdaterar du 12 April 17:23 på årtal som är jämt delbara med 10 så är det otroligt regelbundet. Jag brukar uppdatera när stjärnorna "tid över", "långtråkigt" och "tanken på uppdatering av kameror råkar flyga genom skallen" råkat stå i någon riktig formation, vilket brukar bli ca 1-2 gånger om året.
Rumpelstiltskin
Aktiv medlem
Eftersom jag har Olympus/OM är jag dålig på att uppdatera objektiv. De har ett korkat system där man ska uppdatera genom deras bildprogram med kameran kopplad till datorn. Det kan gå åt skogen av flera anledningar. Kontakten mellan kameran och datorn bryts, avbrott i internetuppkopplingen... Händer det kan kameran bli obrukbar och måste skickas in för att fixas.
Nu kan man få tag i firmware till kameran på inofficiella vägar och uppdatera på normalt sätt, genom att ladda firmware-filen på minneskortet, så så gör jag. Men den möjligheten finns inte för objektiv.
Nu kan man få tag i firmware till kameran på inofficiella vägar och uppdatera på normalt sätt, genom att ladda firmware-filen på minneskortet, så så gör jag. Men den möjligheten finns inte för objektiv.