Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatera camera raw?

Produkter
(logga in för att koppla)

MatMat

Aktiv medlem
Hej!

Jag sitter och ska ladda hem uppdateringsfil här http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=108&platform=Windows
men blir lite förvirrad.

Är camera raw och dng converter inbakade i samma fil nu för tiden?

Adobe DNG Converter 8.7.1 197.5MB 12/10/2014

Det finns dessa som är rena camera raw uppdateringar. Dock med datum och i skum kronologisk ordning. Samt att den senare (eller rättare sagt högsta siffran på uppdateringen) är mindre i storlek än föregående. Detta är oftast åt andra hållet.

Camera Raw 7.1 Update 50.0MB 5/29/2012

Camera Raw 6.7.1 Update 68.9MB 6/26/2013

Senaste Camera Raw (8.7.1) ingår i Photoshop CC och installeras via Creative Cloud. Har du inte CC måste du gå via DNG Converter.

Tack.

Men jag kör cs6 :) Samt skall uppdatera mitt cs6 på en dator som inte har kontakt med the internet.

Och undrar därför det jag undrar i denna trådstart.

Tackar! :)

Jag förstår inte hur jag inte hittat den sidan när jag letat igenom hela adobes nerladdningssida!

Man kan uppdatera inne i photoshop ja men inte om man inte har någon nätverksförbindelse. Vilken den datorn inte har och aldrig kommer att ha. Det är min "säkra" dator eller vad man ska säga :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar