Annons

Uppdatera a700'an

Produkter
(logga in för att koppla)

bandola83

Aktiv medlem
Hej,

När jag vill uppdatera från mjukvara v.2 till v.3 får jag felmeddelandet: "Fel 50 - Batterifel, stäng av kameran"

Vad innebär detta? Har 44% kvar av batteriet.

Du har inte läst manualen va? :)

Ditt batteri måste vara fullladdat inför en "flashning". Att inte använda ett fullladdat batteri är vansinne och fel uppkomna därefter täcks ej av garantin av förståeliga skäl.

Misstänkte att det skulle kunna vara något sådant. Men 44% ska väl räcka. Mesigt tycker jag.

Tack ändå!

Sony vill väl säkerställa sig för att de med dåligt kalibrerade info-lithium batterier inte ska lyckas paja sin kamera.
Sedan hur mycket man kan få batterimätaren att visa fel genom att aldrig göra någon 0%-100% laddning är en annan femma.

Magnus Bergh skrev: Misstänkte att det skulle kunna vara något sådant. Men 44% ska väl räcka. Mesigt tycker jag.
Du får tycka vad Du vill - manualen säger något helt annat. Erfarenhet likså - se till att Du har ett fulladdat batteri före uppdatering. Svårt att förstå? Tycker inte det.

pallep skrev:
Sony vill väl säkerställa sig för att de med dåligt kalibrerade info-lithium batterier inte ska lyckas paja sin kamera.
Sedan hur mycket man kan få batterimätaren att visa fel genom att aldrig göra någon 0%-100% laddning är en annan femma.

Lithium-Jon batterier ska aldrig laddas ur. De mår bäst att pendla mellan 60-100%.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto