Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Undrar om man kan få klämma på K10D här?

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Fick Scandinavianphotos nyhetsbrev inatt. De kör en fototour i Oktober, och det står att Pentax är med. Frågan är om det är Pentax som är med eller om de har med sig Pentaxkameror själva. Om Pentax är på plats finns kanske en liten chans att de har med K10D? Någon som vet?

Scandinavian Photo Tour äger rum:
Mölndal 17:e Okt 11:00 - 18:00
Bankeryd/Jönköping 18:e Okt 11:00 - 18:00
Stockholm 19:e Okt 11:00 - 18:00

Kanske inte helt omöjligt att det kan finnas en K10D där. Verkar som om leverantören kommer att vara med så det blir nog till att göra ett besök i Stockholmsbutiken när det beger sig.

Det är väl bara att fråga Scandinavian Photo om de har en K10D med? Om de har en så är det en förproduktionsmodell, kameran släpps ut på den japanska hemmamarknaden i slutet av Oktober och jag tror inte de hinner leverera en produktionsmodell till Sverige före den 19.e...

Hälsar
R

snackade med en kille på pentax här i uppsala fär någon dags sen på jobbet, han sa att de får in sina K10D i början av november, så innan dess är det nog som Roland säger, förpoduktionsmodeller som kanske inte är helt klara.....

svar ja...lite beroende på var man beställt dem skulle jag tro...vet dock inget säkert. beror ju på hur internetbutikerna beställer sina exemplar...

dock ska jag komma med en liten förbehållning, han sa att prognosen visade att de skulle komma in då..de kan fortfarande fördröjas men vi får hoppas på att de inte gör det...

Hoppas inte för mycket nu. Jag stod först i kön även för DS för två år sedan (eller var det tre), och innan Pentax fick kamerorna till Sverige så var det nog en månad efter utlovad tid har jag för mig. Tror situationen var densamma, dvs de pratade om November, men den kom i december, eller om det var oktober/november. Men ett litet hopp att bli glatt överaskad i November skall jag behålla. Men med en sådan kamera, och så länge som jag väntat på den...om jag får vänta ett par veckor extra så kan jag hantera det och kommer ändå vara tacksam mot Pentax för att de valt att göra detta istället för att bara satsa på kompakter eller lägger ner. Men hoppet måste leva :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar