Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Undran om väntan på Istockphoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Roq

Aktiv medlem
Ni som lägger upp där:
Hur lång tid brukar det ta att få sina bilder "godkända" efter att man laddat upp dem?

Genomgick hela "provet" inklusive fick mina provbilder godkända.

Sen började jag lägga upp några bilder för en vecka sen.
Är en vecka normalt att man får vänta eller är det speciellt när det är första uppladdningarna? Kollade andras bilder på förstasidan och de är upplagda igår och förrgår och därför undrade jag om jag gjort något fel? Jag har mina bilder uppladdade i Portfolion och allt ser bra ut där - bilderna är "pending".

Man behöver väl inte lägga upp de max 15 bilderna (på 168 timmar) för att de ska börja titta och utvärdera dem?

3-5 dagar

Enligt egen erfarenhet så brukar det ta 3-5 dagar oftast, men ibland kan det ta upp till en vecka.

Som sagt, det brukar ta lång tid.. Men se till att ladda upp bra och mååånga bilder för konkurrensen är enooorm!

Förvänta dig dock inget före du har 500-1000 bilder.

Lycka till!

Roq skrev:
Man behöver väl inte lägga upp de max 15 bilderna (på 168 timmar) för att de ska börja titta och utvärdera dem?
Nej då, du kan ladda upp en enda bild, om du vill.

På förstasidans vänstermarginal står en liten not om köns aktuella längd. Den brukar ligga på 40-55000 bilder. Räkna sedan med att inspektörerna granskar cirka 5-6000 bilder/dygn. 6-8 dagar är inte onormalt att få vänta, så länge man inte är "Exclusive".

Det är mer än en vecka just nu för mig med... Som sagt, är man inte exklusive så blir det längre väntetid.

Om man skickar 1 eller 2 bilder varje dag så kommer du att kunna ladda upp en hel vecka, därefter kommer du att få en accept / rejekt varje dag.

Lycka till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar