Annons

Undervattenskamera för ca 2000kr?

Produkter
(logga in för att koppla)

Escalib

Aktiv medlem
Jojo det är ju som så att jag hade kunnat köpa ett undervattenshus till min nuvarande kamera - meeen man blir ju paranoid och mindre villig att placera sin dyraste kamera ngnsin i undervattensläge. =/

Så frågan jag ställer mig då är om ngn vet om ngn vettig digital undervattenskamera i prisklassen runt 2000kr?
Dvs en slit å slängkamera som man rent faktiskt kan stå ut med att förlora om ngt går hemskt fel med vattentätningen.

Jag tror du får mycket svårt att hitta en vettig undervattenskamera för de pengarna. Den billigaste digitala undervattenskameran med någorlunda kvalitet låg på runt 5k, och då var den bara garanterat tät till ett par meter.

Till i princip alla Ixus- och Powershotmodeller finns uv-hus (40 m) för strax under 2000 kr.

En sådan lösning spräcker visserligen Jespers budget en aning (de billigaste Ixusmodellerna ligger väl på 1500 kr ungefär) men å andra sidan får han ju en trevlig fickkamera "på köpet".

Frågan är väl vad du menar med undervattenskamera! Dvs vilka djup du ska ner på. Eller vill du bara ha något att snorkla med? Ska du ner mer än en par meter blir det ganska dyrt.....

Olympus har två modeller som fixar undervattensfoto. 1030 SW och 850 SW. Bägge klarar också att tappas, 2 m respektive 1,5 m. Riktiga slit o slängkameror.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar