ANNONS
Annons

Undergroundutförsäljning av minneskort??

Produkter
(logga in för att koppla)

mt4base

Medlem
Har kollat en tid efter en beggad digital systemkamera på blocket och tradera bland annat. Något som verkar vara löjligt stort på dessa marknader är privatpersoner som säljer MINNESKORT. I alla former och alla "valörer". Förr var ju detta nästan dyrare än kameran men idag verkar det säljas i förpackningar som "Wasa sport"??? Hur kommer det sig att förhållandevis så många privatpersoner säljer minneskort till höger och vänster? Det är ju typiskt en grej som bara tappar värde hela tiden så floskler om att sälja för att tjäna pengar köper jag inte. Att sälja helt nya kort i förpackning för 500 som för en månad sedan kostade 850 fattar jag inte vitsen med riktigt, SÅÅ många kan knappast beräknat sin kameras minnesbehov så kasst? Det är nämligen vanligt att det står skrivet i annonserna, säljes pga av felköp, inget behov osv. Vad är det med folk. Köper de ett minne utan att ha behov av det eller veta vilket minnesmedia som passar i deras kamera?? Alla kort kan ju inte gärna vara "heta" heller??? Nån som vet om SIBA blivit av med ett gross med minneskort nyligen, isf kan vi berätta för polisens utredningsrotel var de ska leta...

Nån smart får gärna kasta ljus i detta för min förbryllande hjärna.

Mvh
Mattias
 
Min gissning är att det handlar om gråimport från länderna i fjärran östern...

Där kostar minnen en bråkdel av vad dom gör här, så fyller man upp en resväska så finns det stora pengar att tjäna.

Och nej, så snabbt tappar inte minnena i värde.
 
Jag hittade 128mb kort på siba för 29kr styck. Jag köpte några och lade ut på tradera. 70kr styck fick jag.

Det gäller att ha koll på vad saker och ting kostar och sedan ha lite tur att hitta prylar för under det priset.

//Uffe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.