Annons

Ultrakompakt digitalkamera sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Lennyboy

Ny medlem
Hej!
Jag håller på och letar efter en bra digitalkamera som är tillräckligt tunn för att kunna ha den i fickan(ca 25mm är nog maxgränsen). Jag vill även kunna använda den i "dämpad" belysning på tex förfester.
Minst 3MP. Minst 2X zoom.
Den bör väl inte kosta mer än 5000kr.

Jag har läst lite om ixus 40 men oroar mig över att den inte skall klara av lite sämre ljusförhållanden.Några andra som jag borde titta på?

Tacksam för all hjälp jag kan få.
 
Sålde precis min Pentax Optio S4i, som hade allt det där. Största bländare 2,8. Det finns även en S5 ute nu, med 5MP. Tror inte den har blivit större.

Var och kollade på Optio X igår (den är stor) och han i affären sa att Optio S5 har bättre bild än vad fyran hade pga. ny processor i kameran.

(alla är skit i grund och botten heheh)
 
Hej!

Titta gärna på Konica Minoltas DIMAGE-modeller
Det finns åtminstone 3 st fickvänliga, X31. Xg och X50.

De två första är 3.2 mp och den tredje är en ny 5 mp variant alla med c:a 37 - 105mm zoom

/Olle
 
DETTA SKALL VISST VARA EN GRYM SAK Sony Digitalkamera DSC-P150/B Liten med blixt du kan rikta i taket och 7,2 megapixel. Kolla på Cyberfoto. ( Istort sett ingen fördröjning på avtrycket är en fördel som den också har )
 
Senast ändrad:
Konica minolta Dimage X31 och X50 bildkvalitet verkar vara ganska mediåker om man får tro cyberphoto så dom går bort.


Sony Cyber-shot DSC-P150 bildkvaliteten är väl hyfsad men kameran i sig är lite väl stor.
108 x 51 x 27 mm

Om man går upp i den "storleksklassen" så är nog
Konica Minolta DiMAGE G400 ett bättre val.Detta var iallafall tipset jag fick från Cyberphoto när jag mejlade dem.Sen om det har nån form av samband med att de har den på kampanj förtillfället skall jag låta vara osagt.

Jag är nyfiken på hur bra Sony CyberShot DSC-T3
är.Cyberphoto håller på och testar den förtillfället.

Kom gärna med fler förslag och synpunkter och tveka inte att rätta mig om ni tycker jag har fel.
 
Lennyboy skrev:
Konica minolta Dimage X31 och X50 bildkvalitet verkar vara ganska mediåker om man får tro cyberphoto så dom går bort.


Sony Cyber-shot DSC-P150 bildkvaliteten är väl hyfsad men kameran i sig är lite väl stor.
108 x 51 x 27 mm

Om man går upp i den "storleksklassen" så är nog
Konica Minolta DiMAGE G400 ett bättre val.Detta var iallafall tipset jag fick från Cyberphoto när jag mejlade dem.Sen om det har nån form av samband med att de har den på kampanj förtillfället skall jag låta vara osagt.

Jag är nyfiken på hur bra Sony CyberShot DSC-T3
är.Cyberphoto håller på och testar den förtillfället.

Kom gärna med fler förslag och synpunkter och tveka inte att rätta mig om ni tycker jag har fel.
Tycker du Sony Cyber-shot DSC-P150 är för stor, du får plats med 2 st i bröstfickan, hur liten skall den vara?
 
Olympus har ju släppt en liten fest "tjej" kamera i mju serien. Liten är den iaf men sen om den är bra det vet jag inte.

/Daniel
 
inge skrev:
Tycker du Sony Cyber-shot DSC-P150 är för stor, du får plats med 2 st i bröstfickan, hur liten skall den vara?

Jag vet att det kan låta lite konstigt. =)
Jag är ute efter en kamera som framförallt är tunn. Så att jag utan problem kan ha den i byxfickan på ett par jeans med bra passform.Med andra ord det skall inte va jobbigare att ta med sig kameran på krogen än det är att ta med sig mobilen.Hur stort som är lagom är svårt att säga förens jag gått in på nån fotoaffär och helt enkelt testat hur dom känns i fickan =).
Men 25mm tjock är väl typ maxgränsen.Men gärna ner mot 20mm om det är möjligt.



Panasonic Lumix DMC-FX7 med bildstabilisering är helt klart intressant.Här är lite test bilder http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/fx7_samples.html



Olympus µ[mju:] Mini har
Måtten 95 x 56 x 28 mm och är därför lite stor ,och jämför man bildkvaliteten med konkurenter i samma storlek så är nog både Konica minolta G400 och Sonys P150 bättre.
 
Jag höll i en Mju mini i dag och hade en Ixus 400 i andra handen. Mjun känns mycket mindre och smidigare tack vare sina avrundade hörn. dimensionerna i databladet ljuger lite då det är max värden och passar bättre för att beskriva en kamera som ixusen. Jag skulle tippa på att mjuns volym är ca 75% av ixusens. Kvalitetskänslan fanns devinitivt där bortsett från luckan över batteri och minneskort. De avrundade formerna gör att den fungerar bra att ha i en tight ficka som jeans tex och metall höljet och linsskyddet verkar mycket förtroendeingivande. Du bara måste klämma på Olympusen innan du köper! Att den har fått rätt bra omdömen (steves digicams) skadar ju inte heller :)

M
 
Det blev en Kyocera SL300R som får ersätta Optio S4i'n. Kul med optiken på högkant, blir som en waist level-sökare.
 
masur skrev:
Här finns ´några Ixus 40 bilder:
http://www.ballofdirt.com/
Sök på följande namn:paul Holmes.

Efter ha sett dina bilder så har ja nästan börjat ändra mig igen från att köpa Sonys W1 till igen fundera på Canons Ixus 40. Den är ju verkligen sååå kompakt och smidig!! Dina bilder där blev ju verkligen fina. Är alla bilder på den där sidan oredigerade? Tänkte om du tagit bort brus eller dyligt eftersom dina bilder är dom brusfriaste ja sett me den där kameran hittils.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.