Annons

Ultimata väskan för D700 + 24-70/2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

nikitin

Aktiv medlem
Jag söker den ultimata väskan för en D700 (utan batterigrepp) med Nikon 24-70/2.8.

Några väskor som jag har tittat på är:

Tamrac Pro Digital 5 skall enligt Tamrac passa D700 men jag är skeptisk då D700 är 127 mm hög (om inte måtten på Tamracs hemsida är felaktiga). D700 + 24-70 är cirka 210mm lång, så Tamrac Pro Digital 7 är kanske i kortaste laget. Lowepro Toploader 70 AW känns lite onödigt stor/klumpig. Tamrac System 3 skulle passa, men jag skulle föredra en toploader-väska.

Någon annan väska som jag skall titta på?

-- Nicke
 
Senast ändrad:
Jag söker den ultimata väskan för en D700 (utan batterigrepp) med Nikon 24-70/2.8.

Några väskor som jag har tittat på är:

Tamrac Pro Digital 5 skall enligt Tamrac passa D700 men jag är skeptisk då D700 är 127 mm hög (om inte måtten på Tamracs hemsida är felaktiga). D700 + 24-70 är cirka 210mm lång, så Tamrac Pro Digital 7 är kanske i kortaste laget. Lowepro Toploader 70 AW känns lite onödigt stor/klumpig. Tamrac System 3 skulle passa, men jag skulle föredra en toploader-väska.

Någon annan väska som jag skall titta på?

-- Nicke


Har du skaffat dig vädertätat? ;-)

Kanske en Slingshot 200? Även fast den inte är en topload så tycker jag funktionen är bra. Har själv en Slingshot 300 till D300 + 24-70 + ganska mycket annat.

// Maxe
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.