pmtl
Aktiv medlem
Har spanat på nikon f75 i ett par tyska nätbutiker (ac-foto, ny-camera och technikdirekt). Jag hittar inget som klart säger att det rör sig om "gråimport" men med tanke på att priset skiljer närmare 1000 pix mellan dessa och svenska dito så blev jag lite fundersam. Är det någon som vet?
Jag har fått intrycket av att nikon (sverige) inte tar hand om garantiärenden på dessa kameror, om de nu är "gråimporterade". Stämmer det?
Sista frågan: Om det nu är "gråimport" så är det, vad jag förstår, importören/försäljaren som står för garantin. Har någon varit i kontakt med ovanstående butiker i sådant ärende och hur funkar i så fall det? På mig har det en lätt avskräckande effekt att behöva skicka iväg prylar alltför långt.
Det är mycket man ska tänka på inför första systamkameran
Mvh
Martin Larsson
Jag har fått intrycket av att nikon (sverige) inte tar hand om garantiärenden på dessa kameror, om de nu är "gråimporterade". Stämmer det?
Sista frågan: Om det nu är "gråimport" så är det, vad jag förstår, importören/försäljaren som står för garantin. Har någon varit i kontakt med ovanstående butiker i sådant ärende och hur funkar i så fall det? På mig har det en lätt avskräckande effekt att behöva skicka iväg prylar alltför långt.
Det är mycket man ska tänka på inför första systamkameran
Mvh
Martin Larsson