ANNONS
Annons

Tyska butiker för systemkameror - billigt och säkert?

Produkter
(logga in för att koppla)

xkurdi

Medlem
Hejsan.
Jag har letat som en tok nu om tyska nätbutiker eller liknande för systemkameror.
Jag vet ju att cyberphoto finns och andra butiker som är svenska men jag har hört att det är billigare i tyskland utan att grunda detta på något.

Någon som har tips på bra och säkra/pålitliga sidor att beställa ifrån?
Har letat som ett tok men inte hittat något bra.
Tacksam för svar.

Varför låsa sig bara till tyska återförsäljare? Som nämns ovan så finns även några bra i t.ex. nederländerna. Jag beställde för inte så länge sedan ifrån cameranu.nl och det gick snabbt och billigt.

I höstas beställde jag mitt 70-200 från tyska top-foto.de. Kommunikationen gick på bra engelska, vilket kan vara ovanligt i tyskland. Betalningen skedde till bankkonto vilket försenar leverans med ca 3 dagar, kreditkort är inte möjligt pga att dom isåfall borde ta ut en avgift som cameranu.nl gör.
Leveransen var långsam eftersom dom sänder utomlands med dhl standard och inte express. Hela köpet tog 14 dagar från min betalning tills jag hade objektivet. Frakten kostade 20€ + 2€/påbörjad 100€ i försäkring över 500€ blev i slutändan 52€!!!
Jag skulle dock inte tveka att köpa därifrån igen om det inte vore för att jag vill ha mina varor lite snabbare, 1 vecka är max.
Förra veckans torsdag beställde jag canons nya 2x extender från cameranu, betalade med kreditkort som medförde extra utgift på 2%. UPS standard tar ca 5 dagar till finland och kostar 25€, express är 20€ dyrare. Jag får det imorgon och priset blev 514€ som är 100€ billigare är cyberphoto, +frakt. 70-200 objektivet köpte jag med momsnummer och det slutade då på ca 600€ billigare än cyberphoto.

För att lyfta cyberphoto lite så har dom mycket bra priser på manfrotto stativ jämfört med ovanstående företag.

www.idealo.de är en bra jämförelsesite i Tyskland, skulle säga bättre än pricerunner då det är vanligare med kundömdömen.

Själv handlat av bla Fotemia och det har fungerat utmärkt, bortsett från tidsåtgången för banktransaktionen har allt rullat på, ex paket skickat med DHL fredag kväll och Postkillen ringde på dörren på tisdags förmiddagen.

Sedan funkar ju Holländarna också bra, Cameranu och Kamera-express.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar