ANNONS
Annons

Two golden rules..

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Affan!
Din info om Tim´s förklaringar m.m om Lith var bara bra. Och många lär sig en hel del. Utan tvekan ! MEN.. det är nog bra att man vet om att det är en fil man laddar ner när man öppnar länken.Denna fil var "ren" från datavirus och även sk. Desktop Hijack´s. Detta sista är en ny form där man smyger in ett "virus/spy" så att detta tar över din Internet uppkoppling och styr denna hela tiden till en specifik adress. Det kan ibland vara mycket svårt att få bort detta och då hjälper inget annat än en recover på den del av datorn som Internet finns på.
Så snälla vänner på fotosidan,låt bli att lägga ut länkar som leder till nedladdning av filer .

Rolf Berntzen

Tack för ditt meddelande, Rolf!
Det viste jag inte om det här! Ber om ursäkt och
ska vara försiktig nästa gång...

Affan Dagasan

millhouse skrev:
Hej Affan!
Din info om Tim´s förklaringar m.m om Lith var bara bra. Och många lär sig en hel del. Utan tvekan ! MEN.. det är nog bra att man vet om att det är en fil man laddar ner när man öppnar länken.Denna fil var "ren" från datavirus och även sk. Desktop Hijack´s. Detta sista är en ny form där man smyger in ett "virus/spy" så att detta tar över din Internet uppkoppling och styr denna hela tiden till en specifik adress. Det kan ibland vara mycket svårt att få bort detta och då hjälper inget annat än en recover på den del av datorn som Internet finns på.
Så snälla vänner på fotosidan,låt bli att lägga ut länkar som leder till nedladdning av filer .

Rolf Berntzen

Hur försiktig vill du vara egentligen? Vill du inte se en quicktimefilm, så klicka inte på länken. Jag förstår om man inte vill öppna främmande .exe- och .bat-filer på en PC, men den här försiktigheten är bara löjligt.

Hörru du!
Jag fattar inte varför du hoppar på mig genom att
repetara samma sak trots att allting förklarades innan av en annan medlem och jag bad om ursäkt för det.
Tror du att jag är dum för att jag ska repetera samma sak? Eller behöver du också personligen en extra ursäkt?
Innan du skriver ett svar kom fram med lite förnuft och ödmjukhet nästa gång. Ok?

Affan,

Jonne svarade till Rolf, inte till dig. Jag håller för övrigt med Jonne. Om Rolf är rädd för virus etc kan han ju titta på länkens slut och då få reda på att det är en film han kommer att streama till sin dator, och vidta eventuella säkerthetsårgärder.

Personligen upplever jag Rolfs kommentar som onödig. Jag tycker inte alls att vännerna på FS ska unvika att länka till filmer med intressant innehåll.

Då ber jag om ursäkt från dig Jonne!
När jag läste allt på all hast, fick själva ordet "försiktighet" mig misuppfatta alting...
Jag är ledsen och ber om ursäkt t o m för min bristande språk..
Hälsningar,
Affan

Senast ändrad:
timeUnit skrev:
Affan,

Jonne svarade till Rolf, inte till dig. Jag håller för övrigt med Jonne. Om Rolf är rädd för virus etc kan han ju titta på länkens slut och då få reda på att det är en film han kommer att streama till sin dator, och vidta eventuella säkerthetsårgärder.

Personligen upplever jag Rolfs kommentar som onödig. Jag tycker inte alls att vännerna på FS ska unvika att länka till filmer med intressant innehåll.

Hennig Sjögren, jag utgår från att du har en it-tekniker utbildning och kan detta.Det är trevligt att det finns så kunniga personer på FS. Nej, om du inte känner till det så är dom som lägger ut virus och spyware mer kunniga än du tror. Givetvis är dom inte så "blåsta" att dom inte lägger deti rätt filformat m.m

timeUnit skrev:
Roffe,

lägg av. OK?

Hennig Sjögren, jag är inte "Roffe" med dig och jag "lägger inte av".Jag kan utan att" dara på manscheten" säga att jag har minst lika stor kunskaper som dig på detta området -datorer.Så innan du "sågar" det jag skriver, ta reda på fakta.Tyvärr är det inte första gången du går till "atack" på FS, inte bara mot mig utan andra.

äuhm...kastar mig in i diskutionen...

Lite överdrivet försiktigt kan jag tycka. Vet du inte vad det är eller känner dig osäker, låt bli. Jag tycker det är kul med länkar till filmer och annat.

Länka på och låt andra ta ställning.

Viruset kan bakas in i film eller bilder eller what ever...nästan, så öppna aldrig en bild som är länkad heller...eller?
Ett bra virusprogram bör alla ha som nyttjar sig av nätet. Finns ruskigt bra gratis varianter för dem med tunn/snål-plånbok.

Gillar serier..kom osökt in på en Dilbert strip. En liten råtta berättar att han kommit på att det är de med mest erfarenhet som brukar dö. Om han låser in sig i en kaffeburk och inte upplever något kommer han heller inte att lära sig något och därigenom uppnå odödlighet. Efter en vecka får han frågan hur livet som odödlig känns.
Kort och gott svar : överskattat.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar