Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Två kameror till fotogrupp på högskola

Produkter
(logga in för att koppla)

mkarla

Medlem
Hej! Jag är med i en grupp som fotar och dokumenterar studentlivet på en högskola. Jag själv fotar mycket på fritiden och plåtar med en Nikon D300 och en FE2. Jag är väl den mest tekniskt kunniga i gruppen tror jag och har blivit ombedd att välja ut och köpa in två kameror till gruppen. Budgeten är 6000. Kamerorna ska användas för att dokumentera allt från utomhusaktiviteter till fester till porträttfoton osv.
Min första tanke var att budgeten är ganska tight, men vill ge det ett försök ändå. Tycker ni man bör satsa på två DSLR:er, typ två Nikon D3200 med 18-55-glugg, eller bör man sikta på två lite bättre kompakter? Eller en lite bättre DSLR och en enklare kompakt? Preferenser gällande märke i den här prisklassen? Jag har själv har i princip bara koll på Nikon för att jag plåtar Nikon själv. Tanken är nog att man i framtiden kommer få ytterligare budget för att t ex köpa till objektiv.
En fördel är om man kan filma i 1080.

Tack!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar