Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Två budskap: Jag roddar i hop en gatufototräff, OCH JAG BER OM URSÄKT

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Det första om gatufototräff;

Vi körde en sådan i somras där vi gav varandra uppdrag att foto olika människor.

Jag vill att vi upprepar det. Dels för att jag gillar utmaningar själv, men oxå för att jag sett att många efterfrågar det.

Vi kan krydda det genom att inte be om lov att fota utan att fota typ:

Tiggare drabbas av översittande dam.
Tiggare drabbas av välvillig person
Pensionär gräver mynt i plånboken
Kille spanar in en oförstående tjej (eller tvärt om)
...
...
Vi kan ha massor av idéer om uppdrag vi kan ge varandra.

Jag föreslår att vi träffas vi Slussens Tunnelbaneuppgång Hökens gata! på Onsdag kl 18.00
Häng på!

Det andra om förlåt:

Nu är det tuffare... Jag roddade mycket förr, men la ner det. Jag brände ut mig och fick noll engegemang i allt. Det har varat en tid och sedan en tid är jag sjukskriven. Det hela kombineras med en depression, men jag har bra läkare och stoppar i mig mediciner samt talar med psykolog.

En effekt av medicinerna har hittills varit att jag pendlat i humör, så om jag (vilket jag vet jag har gjort) retat folk i forumen och provocerat så är medicinen en orsak.

Nu börjar jag komma på banan igen. Kanske jag rent av blir hustomte igen en dag

Ett stort förlåt för att jag bråkat i vissa trådar!

Du har inte bråkat med mig, men all heder åt det du skrivit.

Och med det menar jag i alla trådar...för även om man inte håller med i allt så får man en insikt i vad andra(du) tycker.

Det vore roligt, men jag är så feeeg.. vet inte om jag vågar ärligt talat.

Några tips att tänka på innan? Snytingar som viner?

// Jocke

Att jag inte avstår utmaningar är säkert - om vi skall vara allvarliga - orsak till min situation, men låt gå på söndag, det är ju kul :)

Re: ... OCH JAG BER OM URSÄKT

Arleklint skrev:
... så om jag (vilket jag vet jag har gjort) retat folk i forumen och provocerat så är medicinen en orsak....
Jag har absolut inte uppfattat att du gått över någon gräns, eller gjort något som du ska be om ursäkt för. Tvärtom är oftast dina inlägg mycket drivande, som får oss andra att engagera oss. Samtidigt lyckas du alltid hålla en ovanligt ödmjuk ton som jag tror många med mig uppskattar.
Jag håller visserligen inte alltid med dig i sak, men det är ju bl a det som gör det så kul att läsa eller delta i trådarna.

Jag skulle vilja gärna vara med, men det blev genast en konstig stresskänsla i magen och lite blyghet.Vi får se om jag vågar ta ett steg åt en sån utmaning.
Sofia

Jag har länge tänkt på att ansluta mig till "Stockholms Maffian" och nu hade naturligtvis varit en bra möjlighet. Men jag är på väg till fjälls nu för sommaren, så jag får väl återkomma i höst då.

Life is a photograph - take it!
/Bernt

Hej Janne!

Ta det lugnt nu så att kroppen hinner med...

Jag har inte varit din situation och hoppas att jag inte hamnar där.
Men vad jag har förstått via bekanta och nära, så är det viktigt att inte ställa för höga krav på sig själv, fast att man känner sig bättre.

Vi (jag) vill gärna njuta av dina infall och idéer i framtiden.

\\Sten

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar