Annons

Två önskemål ang. bloggen

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
1. Jag skulle gilla om man hade möjlighet att sätta underrubriker för olika kategorier under etiketter. Ordet etikett skulle då med fördel kunna bytas mot ex. "Tidigare inlägg" eller något också.

2. Jag önskar en plats i kanten (gärna så långt ner som möjligt under etiketter) där det skulle vara möjligt att lägga in ikoner till bloggtoppar och sånt. Tycker att det är apfult att placera såna där uppe vid bloggnamnet, och i inläggen är det inte heller snyggt, så något stiligare alternativ vore topp.

Nejdå, det är inte bara du. Jag håller helt med dig på båda punkterna (bortsett från att jag inte har något emot ordet "etiketter").

Ännu mer intressant vore dock att ha möjligheten att öppna kommentarsfältet i bloggen för alla. Om man vill ha en allmänt riktad blogg (alltså inte bara för inbördes beundran bland polarna på FS) med kommentarsfält så är det en tråkig begränsning att kräva medlemskap för att få skriva kommentarer.

Att kunna använda fotosidans i övrigt trevliga bloggformat för att köra en fotoblogg är det som skulle kunna få mig att uppgradera från brons- till silvermedlemskap, men med nuvarande ordning känns det inte som om det är någon större vits.

1: Ingen åsikt, men det är för att jag inte riktigt har förstått vitsen med etiketter öht (jag har heller inte försökt, så jag är helt neutral)

2: Håller med fullständigt!

Håller även med dig Magnus! Självklart ska man kunna välja om utomstående ska få kommentera inläggen. Jag har många läsare som inte är medlemmar på FS, och det vore ju kul om de också kunde kommentera inläggen! Enda sättet för dem att ge feedback idag är ju genom email, men vem tar sig tid att skriva ett email? Har inte hänt mig ännu iaf.

Om jag får komma med ytterligare ett önskemål..

Jag skulle vilja kunna länka till externa sidor (främst då andra bloggar) i fältet på högersidan.

Walle skrev:
Jag skulle vilja kunna länka till externa sidor (främst då andra bloggar) i fältet på högersidan.
Ja tack:)

Men det med utomstående har nog både för- och nackdelar. Spamrisken ökar om inte krångliga sätt att förhindra det läggs in och det tycker jag nog är sämre än att inte få kommentarerna alls (men iof är de utomstående som antytt att de viljat kommentera mig och kört via mejl ändå bara argbiggor, så jag kanske är aningen färgad?;))

Christer, Jim, någon? Är lite ändringar omöjligt eller finns möjligheten framöver?

får jag kasta in min fråga om bloggen?

Jag har en liiiten fråga angående bloggen hoppas ingen tar illa upp att jag slänger in den här.
Tyckte det var lite onödigt att starta en ny tråd.

Jag bara undrar. Om jag nu startar en blogg och sen glömmer eller väljer att inte uppgradera mig igen efter ett år, vad händer då med bloggen? Stängs den? Kommer jag inte kunna skriva fler inlägg? Går det i så fall att transportera bort den till en annan portal?

Tacksam för svar

Mvh Gemila

Re: får jag kasta in min fråga om bloggen?

Zzzz skrev:
Jag har en liiiten fråga angående bloggen hoppas ingen tar illa upp att jag slänger in den här.
Tyckte det var lite onödigt att starta en ny tråd.

Jag bara undrar. Om jag nu startar en blogg och sen glömmer eller väljer att inte uppgradera mig igen efter ett år, vad händer då med bloggen? Stängs den? Kommer jag inte kunna skriva fler inlägg? Går det i så fall att transportera bort den till en annan portal?

Tacksam för svar

Mvh Gemila

Borde kanske skapa en egen tråd.... Får man inte svar?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar