Daniel Hjelm
Aktiv medlem
Hoppas att det inte är en puckad fråga.. men jag vill få bort blixten från huset.. jag har en D100 och en SB-800 och kommer i framtiden skaffa en SB-600 eller en SU-800.. men tills dess så skulle jag villja få dit en sladd och om jag fattat det rätt så skulle SC-17 fixa biffen.. men den har de ju slutat sälja.. så vad gör man..
Nu är man ju initialt ute efter att få TTL, jag har inga erfarenheter över hur "bra" blixtena automatik fungerar.. Fråga två.. är det något att fundera på?? Och om det är så.. vad finns då för sladd att sätta dit..
Dock känns det ju helt "överlägset" att få TTL att rulla.. framför allt om inte blixten ser det som kameran ser.. (placerad vid sidan ex.)
Mvh Daniel
(sorry för stavnigen..)
Nu är man ju initialt ute efter att få TTL, jag har inga erfarenheter över hur "bra" blixtena automatik fungerar.. Fråga två.. är det något att fundera på?? Och om det är så.. vad finns då för sladd att sätta dit..
Dock känns det ju helt "överlägset" att få TTL att rulla.. framför allt om inte blixten ser det som kameran ser.. (placerad vid sidan ex.)
Mvh Daniel
(sorry för stavnigen..)