Annons

Trycka upp vykort för att sälja

Produkter
(logga in för att koppla)

Prime

Medlem
Hej! Ska ha en utställning med gatufotobilder och skulle vilja trycka upp vykort att sälja i efterhand.
Har kikat på Crimsons tjänst, tyvärr så måste man trycka upp minst 20 för varje motiv för att beställa, vilket blir väldigt dyrt då jag har väldigt många bilder.
Pappret ska vara i hårdare papper, alltså inte i helt vanligt fotopapper.

Formatet på korten ska också vara kvadratisk med ram (10x10).

Någon som känner till ett tryckeri som kan fixa detta? Utan kravet att trycka upp minst 20 för varje motiv.

Det viktigaste är alltså att formatet är kvadratiskt, det här hårdare papper samt att man inte behöver lägga en större beställning för varje bild (max 10).
 
Senast ändrad:
Hej! Ska ha en utställning med gatufotobilder och skulle vilja trycka upp vykort att sälja i efterhand.
Har kikat på Crimsons tjänst, tyvärr så måste man trycka upp minst 20 för varje motiv för att beställa, vilket blir väldigt dyrt då jag har väldigt många bilder.
Pappret ska vara i hårdare papper, alltså inte i helt vanligt fotopapper.

Formatet på korten ska också vara kvadratisk med ram (10x10).

Någon som känner till ett tryckeri som kan fixa detta? Utan kravet att trycka upp minst 20 för varje motiv.

Kravet på Crimson var ju inget jämfört med ett vykorts tryckeri som arbetar med riktigt vykortspapper med färdig vykortsbaksida..Ska du sälja i efterhand måste du väl ändå ha minst 20 av varje ? Reducera antalet bilder istället och välj dom du tror på.
 
Jag vet att posten har någon tjänst där man kan få valfri bild på framsidan, sedan är det bara att skriva det man vill på baksida och sedan skickar dom det åt dig också. (går ju att skicka till sig själv).
Sååå då har du både fått det tryckt och levererat hem... =)

Vet inte om det är intressant eller vad priset är, men det vart bra. (det jag fick av en bekant)
 
Jag vet att posten har någon tjänst där man kan få valfri bild på framsidan, sedan är det bara att skriva det man vill på baksida och sedan skickar dom det åt dig också. (går ju att skicka till sig själv).
Sååå då har du både fått det tryckt och levererat hem... =)

Vet inte om det är intressant eller vad priset är, men det vart bra. (det jag fick av en bekant)

Tack för svaret! Kikade på det, men tyvärr så hade dom bara ett fast format på vykorten (vanlig standard).
 
Hej! Ska ha en utställning med gatufotobilder och skulle vilja trycka upp vykort att sälja i efterhand.
Har kikat på Crimsons tjänst, tyvärr så måste man trycka upp minst 20 för varje motiv för att beställa, vilket blir väldigt dyrt då jag har väldigt många bilder.
Pappret ska vara i hårdare papper, alltså inte i helt vanligt fotopapper.

Formatet på korten ska också vara kvadratisk med ram (10x10).

Någon som känner till ett tryckeri som kan fixa detta? Utan kravet att trycka upp minst 20 för varje motiv.

Det viktigaste är alltså att formatet är kvadratiskt, det här hårdare papper samt att man inte behöver lägga en större beställning för varje bild (max 10).

Hej !

Välj nått bättre papper hos tex Crimson i ex 30x40 och gör ett
lämpligt upplägg i bildbehandl.

Blanda dina bilder som du vill.

Skär sedan ner till enstyck.

Ett annat altrnativ är laserprinter med tjockare papper
+ lite pappslöjd.

Ev så kan nån sån här göra kvadratiskt,
http://fotoklok.se/vykort

//MW





//MW
 
Varför inte köpa en liten fotoskrivare typ Canon Selphy. När jag har påskutställningen skriver jag ut ett antal bilder som finns med på utställningen. Mycket populärt. Och vill man lägga mer arbeta kan man montera på kapaskiva.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.