Annons

Tryck på tröjor

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnar D

Aktiv medlem
Jag är lite sugen på att föra över en bild till en tröja eller jacka o undrar om någon har gjort det o har några tips på papper o teknik för detta.
Jag gjorde ett försök för ett tag sedan med ett Epsonpapper som jag fick som prov och det blev inget vidare resultat, kanske beroende på skit bakom stykjärnet.

Hare så bra i värmen :)

Jag har använt tröjtryckarpapper köpta på biltema några gånger och fått ett jättebra resultat för det priset.

Jag har inte provat att trycka detaljerade foton men texter och logos fungerar alldeles utmärkt. Den första tröjan jag gjorde har jag säkert tvättat hundra gånger och trycket sitter fortfarande kvar (lite slitet har det ju blivit men det blir ju "riktiga" tryck också efter många tvättar).

/MVH Henrik

För bra resultat är det viktigt att du använder hårt underlag, dvs inte strykbrädan.

Jag provade med strykbrädan och det blev inte riktigt bra...
/Svante

Kodiak skrev:
För bra resultat är det viktigt att du använder hårt underlag, dvs inte strykbrädan.

Jag provade med strykbrädan och det blev inte riktigt bra...
/Svante

Aha, där kan det vara ett fel då.
Jag har ingen instruktion till pappret jag fick så jag provade bara.
Vad ska man ha under? Marmor-skärbräda finns nog i huset.

Sture, vet du vad det kan kosta ca?

Man kan köpa papper på tex Expert. Vi scannande in ett klassfoto och förde över på tyg, som sen syddes fast på baksidan av ett lapptäcke som vi gav i present till en klassföreståndare. Bilden blev förvånansvärt bra, men jag vet inget om hur den klarar tvätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar