Annons

Trubbel med ny 5D3 och 85L II

Produkter
(logga in för att koppla)

Rickuz

Aktiv medlem
hve29x.jpg

Bilden säger väl allt om mitt problem. :)

Efter att ha använt min nya 5D3 tillsammans med 85L II så märker jag att fokuspunkterna behöver helt olika MFA inställningar, och att värdet skiljer sig ganska rejält mellan dom. Detta kanske inte brukar vara något större bekymmer, men när jag ska använda f/1.2 så skiter det sig totalt.

Nu undrar jag om någon annan har haft samma problem, och om detta är någonting som Canon service kan lösa? Jag vill verkligen inte behöva ändra MFA-inställningen varje gång jag ska byta fokuspunkter.

En annan tanke: Kan det vara själva objektivet som behöver justeras?

Update: Jag har nu talat med en annan person som hade samma problem med sin kamera. Lösningen var att skicka den till Canon. Jag får väl se till att göra likadant. :)

Är det inte så att skärpeplanet är kurvformat? Har för mig att samma sak gäller för 50/1,2.

85/1,2 är en konstuktion från 80-talet då man bara hade en central fokuspunkt.

85/1,2 II kom väl för bara några år sedan. När man skröt om bättre skärpa och snabbare fokus. Hade man behållit den optiska lösningen från 80-talet??? Verkar inte stämma.

Update: Jag har nu talat med en annan person som hade samma problem med sin kamera. Lösningen var att skicka den till Canon. Jag får väl se till att göra likadant. :)

Du får gärna berätta hur du upplever Canons kundservice?

Då jag funderar på en canon mk III eller en d800/d600 och nikons service verkar vara lite väl sega just nu.

Du får gärna berätta hur du upplever Canons kundservice?

Då jag funderar på en canon mk III eller en d800/d600 och nikons service verkar vara lite väl sega just nu.
Jag kan inte lämna in kameran ännu på grund av jobb och andra saker. Men när jag har lämnat in den och fått tillbaka så ska jag berätta hur det gick!

Dock bor jag i Bangkok, men jag antar att CPS är same same över hela världen. Det bör dom i alla fall vara.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar