Annons

Troligt motorfel på MDfyran

Produkter
(logga in för att koppla)

faxelöv

Medlem
MDfyran uppför sig lite efter eget tycke till min sorg.. Har en Ftrea ovanpå och denna fungerar ensam och det gör motorn också utan kamera. Men när dessa möts så vill kameran inte ta bilder alls. Avtryckaren går ej att trycka ner på vare sig S eller C samt att den vänstra LED:en lyser. Sitter nya batterier i. Och värst av allt så är detta fel intermittent.
Mycket förargligt!
Inte har jag väl dödat min motor...
Jag gillar patinan på handtaget så jag byter inte gärna men vad ska jag göra?
Andra förslag än lämna in på service eller köp ny emottages gärna.
Jag har ingen manual till motorn då jag trodde den skulle fungera för alltid. Så jag vet inte vad dioderna betyder.
Mvh Kent
 
Länge sedan jag körde MD4:an, men om jag inte minns fel så kan man ställa räkneverket på motorn så att den stoppar efter inställt värde (kör då på tills den är nere på 0). Alternativt ställer man räkneverket på röd prick (tror jag...) så kör motorn alltid. Men som sagt är det ett tag sedan jag körde med motorn, det finns angivet i bruksanvisningen.
 
Räkneverket på motorn är jag införstådd med hur det fungerar och det är inte där felet ligger, eller svaga batterier utan den kan strejka mellan två bilder och för att få den och fortsätta ta bilder måste jag stänga va motorn och sätta på den. Tilläggas ska väl också att när motorn strejkar så går det heller ej att bild med avtryckaren på kameran heller.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.