Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tro att jag blev förvånad..

Produkter
(logga in för att koppla)

sjohan

Aktiv medlem
I julklapp fick ja en engångskamera som dom hade köpt på göfab för 10 kr bara för skojs skull så att säga.. Och nu fick jag för miga tt jag skulle plocka sönder den. Det står att det ska vara 12 bilder. Det går bara att dra fram 12 och på ett par ställen står det kodak.. Men när kameran var isärplockad blev jag paff.. Det satt en 36 bilders 100 asa Fuji superia i! Helt vanlig. Den enda var att det satt svart tejp runt för att dölja vad det var för film. Är ju nästan så att man vill dit och köpa lagret!

sjohan skrev:
I julklapp fick ja en engångskamera som dom hade köpt på göfab för 10 kr bara för skojs skull så att säga.. Och nu fick jag för miga tt jag skulle plocka sönder den. Det står att det ska vara 12 bilder. Det går bara att dra fram 12 och på ett par ställen står det kodak.. Men när kameran var isärplockad blev jag paff.. Det satt en 36 bilders 100 asa Fuji superia i! Helt vanlig. Den enda var att det satt svart tejp runt för att dölja vad det var för film. Är ju nästan så att man vill dit och köpa lagret!

Superia! Yeah Right! Inte nog med att göfabkamerorna är omladdade fuji eller kodakkameror. Till och med filmkasetterna är omladdade därav den svarta tejpen.

//Uffe

Aha är det på det sättet.. Tyckte väl att passformen på papperskartongen var skumm.. Kameran hade marginaler med nån cm på alla sidor.. Det förklarar en del. Fult av göfab tycker man

Varför är det fult? Det är väl bra att prylarna återvinns? Jag tror att nästan alla okända märken på engångskameror är återvunna.

Jo men att sätta sitt namn på kodaks och fujis grejjer är väl ändå lite fult. Fast dom kanske har avtal eller nåt förstås och då är det väl inte så hemskt kanske.

Nu känner man sig nästan lite dum....

Hursomhelst för mig fyller de sin funktion, en i varje bil, om man skulle råka krocka eller något annat otrevligt.

Och lite återvinning är väl aldrig fel.

japp

som sagt vist återvins engångskamerorna!! vi (fotolabb) skickar kanske en 100 engångskameror för återvinning verje halvår lr så och man börjar känna igen vems modell som blivit omgjord!! och allt som oftast så sitter det (nån annans film) under en lite klistermärke!! och ibland så ser man på själva plaste hur ett fuji märke tex har smälts bort från plasten och liknande!!

ANNONS