Annons

Tredjeparts batterigrepp till D200?

Produkter
(logga in för att koppla)

SmurfMolly

Aktiv medlem
Godmorgon alla glada..

Jag har funderat på batterigrepp till min D200 en tid. Har hittat en del på e-bay, bl.a. i paket med två batterier. Inget är orginal förstås.

Undrar nu om det är någon som läst nått om greppet eller kanske själv testat det? Kan inte hitta nått om det.
75$ för bara greppet. Det ser ju precis ut som orginalet med den enda skillnaden att man själv måste tala om för greppet vilket batteri det ska använda.. och att man matar in batterierna från kortändan istället för långändan.

Nå? =)

Länk också kanske..
http://cgi.ebay.com/Battery-Grip-fo...ryZ15215QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Det ser ju rätt plastigt ut, men med tanke på att originalgreppet för tre gånger priset är plastigt det med så är det väl bara att prova:-D Rent greppmässigt spelar ju inte byggkvaliteten någon större roll.

Tillägg: Personligen skulle jag vilja se ett mycket mindre grepp. De där är alldeles för klumpiga, och huset blir ju större än en D2:a till exempel.

Har ingen erfarenhet av det baterigrepp du länkade till, men av vad som framkommer på länken så verkar det ju inte plastigare än Nikons orginal, dessutom så gillar jag spontant piratversionens lösning på batteriluckan, jämfört med nikons som inte direkt är förtroendingivande, riktigt ranglig och låsmekanismen riktigt klent byggd.

Dock undrar jag om det verkligen ingick två batterier till Vertgreppet du länkade till? Står ju att det inte ingår?

mvh Johan

Johan Ahlbom skrev:

Dock undrar jag om det verkligen ingick två batterier till Vertgreppet du länkade till? Står ju att det inte ingår?

mvh Johan

Nej just det jag länkade till innehöll inga batterier. Orkade inte leta reda på rätt igen. =)
Det var grepp, två batterier och trådutlösare för 108$ om jag minns rätt. Trådutlösare har jag redan..

Har funderat lite och det är inte akut för mig med greppet. Kanske väntar några veckor och stöttar den lokala nasaren sen istället. Men batterier blir det nog från kaffebrus..

Edit: stavfel

Jag köpte ett orginalgrepp begagnat här på fotosidan, batterier har jag inte köpt några extra ännu. Har en långresa inplanerad i maj nästa år (Australien, Singapore och Fiji bl.a.) så till dess måste jag köpa fler batterier.

ANNONS