Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tre skrivar frågor iPF6100 NR 1 Snålhet från canon NR2 Skriva kantfritt Nr3 Program

Produkter
(logga in för att koppla)

Taxi

Aktiv medlem
Då han jag efter många turer har jag fått hem min Canon iPF6100.

Fråga Nr 1.

Skall man bara köpa att en 33000 kronors skrivare vid leverans utrustad med 90 ml patroner i stället för 130 ml som man får om man köper nya allså som jag uppfattar det samma patroner men inte fyllda helt ????

Räknade på det det är ju faktisk ca 2200 kr som canon snor från mig i och med att det saknas 40 ml per patron och 12 patroner har i efter hand läst alla spec som jag kan komma över och ingen stans har jag sett att dom levererar mindre bläck vid leverans.

Fråga nr 2

Sen blev jag lite överaskad när jag skulle prova skriva ut och valde manuell pappers matning via datorn så kom en ruta upp där det stog att om man inte körde rulle så kunde skrivaren inte skriva ut kantfritt någon som vet om detta stämmer eller om jag ställt in något fel ??

Blev typ 1 cm på ena lång sidan och 5 mm på andra sidan och likadant på topp botten.

Nr 3

Finns någon bra programvara för att sköta utskrifterna från som är smidig att jobba med nu skrev jag ut från Photoshop.

Vet till min lilla skrivare vad det ett väldigt lätt arbetat program som var canons eget med där du kunde via olika guider ställa in exakt placering m.m på bilderna


Skall lusläsa instruktionen när jag kommer hem igen.

Kan mycket väl vara så att jag missat uppenbara saker i och med jag bara hann packa upp installera köra en provskrift sen åka ut och jobba.

Ander
 
Fråga Nr1:
"12 Starter Ink Tanks (BK/MBK/C/M/Y/PC/PM/GY/PGY/R/G/B)"
från: http://www.usa.canon.com/consumer/c...&fcategoryid=180&modelid=15274#BoxContentsAct

(Jag försvarar inte, bara visar)

Är det rätt att man ska tanka sin nyinköpta bil som man nyss betalt 125.000 kronor för? (Jag fick det)

Fråga Nr2:
Borderless Printing Width (Roll Media Only)
10" (254mm), B4 (257mm), A3+ (329mm), 14" (356mm),
16" (407mm), A2 (420mm), A2+/17" (432mm), B2 (515mm), A1 (594mm), 24" (610mm)

Så det ska nog gå.

Fråga Nr3:
Har du köpt en skrivare för 33000 kr bör man nog använda den medföljande programvaran....

http://www.usa.canon.com/consumer/c...ategoryid=180&modelid=15274#DownloadDetailAct
 
Tycket bara det kändes lite dumt snål av dom och jämförelsen du kom med haltar lite i och med att bilar är det inte standard att dom levereras med bensin men alla billigare skrivare jag köpt har kommit med fulla patroner.

Men det är väll skillnad när man köper mer yrkes maskiner då.




Vet ej om du förstod min fråga i ditt svar stog på fråga nr två stog

Borderless Printing Width (Roll Media Only)

Så jag mistänker att jag fick svaret på min fråga även om det var negativt.

Jag tänkte nämligen ha de storlekar jag vanligen skriver på rulle och sen lite på ark men som jag föstår det så klarar den inte att skriva ut kantlöst på ark men förhoppningsvis så klarar den 3 mm som stod på sidan du hänvisade till .


Alla programvaror är installerade så få kolla nogranare där när jag kommer hem så därvar det nog bara att jag ej han titta innan jag fick rusa .


Anders
 
Jo visst fanns ett program men skulle nog vilja ha något med större kontroll av utskriften .

Vad jag menar är att jag vill kunna styra utskrift måtten och även kunna välja att om jag har en A1 rulle kunna skriva ut typ 4 st A3 bilder eller en A2 liggande på denna och sen skära isär dom manuellt.Sen även kunna styra hur datorn beskär bilden för att kunna fylla upp hela bilden.

Detta gick i mitt gamla program till den vanliga skrivaren jag provade till och med att starta det men det gick tyvär inte att välja den nya skrivaren i det.


Anders
 
Senast ändrad:
Jeppe skrev:

Är det rätt att man ska tanka sin nyinköpta bil som man nyss betalt 125.000 kronor för? (Jag fick det)

O/T

Jag har alltid fått mina nyinköpta bilar tankade. 2002 Ny V40 - tankad. 2006 begagnad V70 bi-fuel - tankad både gas och bensin.

// Maxe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.