Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

trassel med svartvitt

Produkter
(logga in för att koppla)

SaraJoh

Aktiv medlem
Jag redigerar till 90 % i LR och exporterar sen för leverans lågupplöst och högupplöst.
Har noterat att det sker en förändring i ffa svartvita foton efter export som jag inte kan förklara när bilden används på webben. Jag använder färgrymden sRGB.
En bild som i LR ser bra ut svartvit blir efter export, och sen publicering på webben i tex en blogg, annorlunda - drar liksom nästan mer åt sepia/brunt.
Ngn som kan ha en förklaring för jag begriper inget.

Jag redigerar till 90 % i LR och exporterar sen för leverans lågupplöst och högupplöst.
Har noterat att det sker en förändring i ffa svartvita foton efter export som jag inte kan förklara när bilden används på webben. Jag använder färgrymden sRGB.
En bild som i LR ser bra ut svartvit blir efter export, och sen publicering på webben i tex en blogg, annorlunda - drar liksom nästan mer åt sepia/brunt.
Ngn som kan ha en förklaring för jag begriper inget.

Vilken webbläsare använder du? De flesta är inte färghanterade, det vill säga de läser inte av att du använder sRGB, utan använder bara din skärmprofil, vilket gör att du ofta får färgstick i bilderna om du inte råkar ha en skärm som har exakt samma färgåtergivning som sRGB.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar