Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasigt canon 50mm f/1.4, förslag?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulanderdennis

Aktiv medlem
Tja!
Har en fråga, mitt fasta 50mm f/1.4 har gått sönder.
Kan bara fokusera på långa avstånd. Fokusringen har alltså helt enkelt fastnat på något sätt.
Finns det något sätt att fixa detta?
Om inte.. Vilka bra, men billiga objektiv för bröllopsfotografering finns det som kanske du skulle rekommendera? Typ nya 50mm f/1.8 stm?
Eller föredrar ni annat? 😊

Tja!
Har en fråga, mitt fasta 50mm f/1.4 har gått sönder.
Kan bara fokusera på långa avstånd. Fokusringen har alltså helt enkelt fastnat på något sätt.
Finns det något sätt att fixa detta?
Om inte.. Vilka bra, men billiga objektiv för bröllopsfotografering finns det som kanske du skulle rekommendera? Typ nya 50mm f/1.8 stm?
Eller föredrar ni annat? 😊

För en tid sedan, några veckor, typ, köpte jag ett 50/1,8 STM. Är mycket nöjd med objektivet och hur det presterar. Jag använder det på min 6D och den senaste tiden har det varit mitt favoritobjektiv. Kan ju kanske vara "nyhetens behag", men jag gillar det skarpt. För det är det! ;-.)
Visst, fokusen är ju inte lika "blixtsnabb" som USM. Men det visste jag om och var beredd på, så det stör mig inte.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar