Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasiga gängor på A2

Produkter
(logga in för att koppla)

Grönbeck

Aktiv medlem
Har på något sätt lyckats knäcka till motljusskyddet när det har varit påskruvat med följden att gängorna på själva objektivet har gått sönder...

Det går fint att skruva på motljusskyddet men det halkar väldigt lätt på sniskan, och då kan det vara lite knövligt att få loss det igen.

Jag måste ju erkänna att jag inte är så himla nöjd över den här bedriften, så frågan är vad det kostar att åtgärda det hela? Antar att man behöver de där gängorna om man ska hänga på någon extrautrustning i framtiden också.

Någon som har ett hum om möjlighet/kostnad?

Är det bara gängan till motljusskyddet så tror jag inte det ska vara nå problem med filter eller annat, eller är filtergängan åxå skadad?

Gängan på själva kameran är alltså skadad, inte den på motljusskyddet (så typiskt att det inte var tvärtom!).

Bara en tanke, du kanske kan sätta på en stepring och fixera den i den trasiga gängan med en klick lim. Sen kan du ju använda stepringens yttergänga (fast då får du ju förstås skaffa nya filter och sen antar jag att motljusskyddet inte går på).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar