zoomzoom
Aktiv medlem
Tog lite partybilder med några kompisar ikväll och upptäckte att vissa bilder blir helt svarta upptill. Tänkte att något måste kommit ivägen, typ kameraremmen eller nåt. Men när tre bilder i rad blev på det här sättet så börjar jag befara att min slutare är paj. Jag har dock inte lyckats få till någon bild här hemma med samma fel. Alla bilder med felet är tagna i liggande läge, dvs horisontellt.
Det sjuka är ju att kameran (D70 med S-firmware) är endast en månad gammal och tagit ynka 370 bilder. Det måste väl ändå vara rekord? Ska det verkligen behöva vara så här? Självklart inte säger säkert alla, men man blir ju orolig över kvaliteten på kamerorna. Jag lär ju få en slutaren utbytt på garantin men ändå. Man blir ju så arg, och rädd att det ska hända igen just när den 12:e månaden på garantin har gått ut.
Det sjuka är ju att kameran (D70 med S-firmware) är endast en månad gammal och tagit ynka 370 bilder. Det måste väl ändå vara rekord? Ska det verkligen behöva vara så här? Självklart inte säger säkert alla, men man blir ju orolig över kvaliteten på kamerorna. Jag lär ju få en slutaren utbytt på garantin men ändå. Man blir ju så arg, och rädd att det ska hända igen just när den 12:e månaden på garantin har gått ut.