Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasig pixel på ny 400d

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinEriksson

Ny medlem
Köpte min kamera i januari i år, och jag har en trasig pixel på lcdn, är det ngt som åtgärdas på garantin? det stör inte mig nånting, men för en ev köpare när jag byter kanske det inte är så kul.
 
Kolla i din manual. Där står det hur många pixlar som får vara felaktiga på LCD'n enligt tillverkaren.

En enda pixel räcker inte för att det skall gå på garantin hos Canon.
 
Har oxå en 400d som har en enda trasig pixel va ja kan se... o den försvinenr inte heller.. är det ngt man bör oroa sig för?? kameran e nog runt 7 mån gammal...
 
HeRoMeR skrev:
Har oxå en 400d som har en enda trasig pixel va ja kan se... o den försvinenr inte heller.. är det ngt man bör oroa sig för?? kameran e nog runt 7 mån gammal...

En trasig pixel av 8 miljoner är nog inget att oroa sig för - hyfsat enkelt att laga i efterbehandlingen ;)
 
ok tack för svaren :) Den här ja har sitter på nedre delen på lcd. men har aldrig märkt av den på bilderna...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.