Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Trasig" JPEG-fil. Kan räddas?

Produkter
(logga in för att koppla)
Försöket bifoga bild på felet men vet ej vad som hände

Meddelandet var
"Could not open because a JPEF`marker segment length is to short (the file may be truncated or incomplete"

Gunnar

GunnarSpang skrev:
Meddelandet var "Could not open because a JPEF`marker segment length is to short (the file may be truncated or incomplete"
Är det i Photoshop du föresöker öppna den? Prova att dra in den i Explorer och spara om den där, det kan funka ibland.

om det inte är en "hemlig" bild så lägg ut den på en länk så kan jag (försöka) fixa den.

Har räddat flertalet förut..

GunnarSpang skrev:
Försöket bifoga bild på felet men vet ej vad som hände

Meddelandet var
"Could not open because a JPEF`marker segment length is to short (the file may be truncated or incomplete"

Gunnar

Jag kan nog laga den åt dig. Har skrivit program för att läsa jpg-formatet. Om du vill så kan du maila mig på [email protected] så ska jag se vad jag kan göra.

Mvh Fredrik.

Det finns särskilda program för att rädda trasiga jpg-filer. De jag har sett kostar runt 300 kronor. Säkert är det någon som har ett sådant program och som kan hjälpa dig.

ANNONS