Annons

Trasig Canon 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

findroos

Aktiv medlem
En vän till mig tappade för en tid sen sin 7D i golvet.Kameran fick nåt fel i batteri kontakterna då den inte märker batteriet och sedan går autofocusen lite fel,spegeln står också uppe med detta var inget problem.
Han har redan fått en ny genom försäkringen och undrar om jag ville köpa den söndriga för 600 kronor.Redan allt som kommer med kameran är ju värt en del.Jag undrar om jag borde köpa den och försöka fixa den,om jag inte lyckas vore det intresant att öppna den och sedan får den vara prydnad eller bli reservdelar.Borde jag alltså köpa den och har jag någon chans att få nåt gjort till den?

Strunta i det...

Jag hade inte gjort det.. Vad ska man med en trasig kamera till? Orka hålla på att reparera eller mecka själv. Bättre att lägga pengarna på en ny kamera istället =)

Tja, för 600kr hade jag nog köpt den bara för att ta isär o leka med. Detta bara för att stilla mitt teknikintresse......
Om det är värt 600kr för dig kan ju bara du avgöra.
/Conny

Tja, för 600kr hade jag nog köpt den bara för att ta isär o leka med. Detta bara för att stilla mitt teknikintresse......
/Conny

Det var så jag tänkte också,det vore ju roligt att öppna en över 10.000kr kamera utan att vara rädd och om jag skulle få den pch funka skulle det vara ett jävla bra köp.

/Conny

Ja är det bara för det så är det väl kanske kul =)

Kan ju vara kul att se hur en sån ser ut innuti klart =)

Om han fick en ny på försäkringen så tyder det på att en raparation skulle bli minst lika dyr, jag slog sönder min 7D med objektiv, det blev reparation och försäkringen betalade, men ville ha kostnaduppgift först. Men var försäkringsbolaget generöst eller om en tidsaspekt var med i spelet kanske den kan repareras för en måttlig kostnad, hör med Canon RCC eller Intervision. annars kan det vara värt 600 kr att få skruva isär en modern kamera.

En vän till mig tappade för en tid sen sin 7D i golvet.Kameran fick nåt fel i batteri kontakterna då den inte märker batteriet och sedan går autofocusen lite fel,spegeln står också uppe med detta var inget problem.

Funkar kameran i LiveView-läge så är den värd fett mycket. Många filmare använder bara LiveView och de använder inte autofokus

Petter ...

Problemet är att den inte alls kommer på,altså det är något fel i batteriets strömkretsar.Jag tänkte att problemet inte kanske är så svårt att fixa.

om den inte alls kommer på, hur vet du då att det är fel på autofokus?

Testa kompisens nya batteri för att utesluta att det bara är batteriet som är trasigt.

Petter ...

Det finns väl en säkring på vänstersidan av kameran så som på 5D? Kan inte den ha gått efter att ha fått ett slag?

ANNONS