Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasig 350D (död)

Produkter
(logga in för att koppla)

magnusrx7

Medlem
Vår gamla pålitliga Canon 350D har gett upp.

Det hela hände när jag var ute och fotade lite en vacker snödag.
Tror det var ca -8 ute och vi gick en promenad så kameran var ute säkert 30 min innan jag slog på den.

Tog väl en tio kort när den plötsligt hängde sig.
Både skärm och display fastnade i bildvisningsläge.
Gick inte att stänga av den eller.

Tog ur batteriet och lät den ligga över natten.
Detta hjälpte dock inte. Provat med olika batterier men den är död.

Frågan då.
Är det lönt att lämna in den eller kostar det mer än att köpa en ny kamera?

Tacksam för råd och åsikter!

// magnus
 
Jo tack, jag har provat med båda mina batteri.

Ska ta och ringa till Scandinavian foto och höra.
Ville bara veta om nån mer haft liknande fel.
/ Magnus
 
Fundera på en 550D. Den kommer att sjunka i pris nu när 600D har kommit ut. Visst kan du laga kameran men det är nog som att sätta en halvdöd katt i rullstol (och låta den lida) istället för att avliva den (förlåt för min grova jämförelse) och sen dör den en månad senare i alla fall. (snälla djurvänner, missuppfatta mig inte)
 
För några år sedan dog min 350 på samma sätt. Jag lämnade in den på Intervision i Sthlm. Visade sig att en pytteliten skruv lossnat inne i kameran och kortslutit. De fixade det och sen dess har den levt ett bra liv :)

600:-kostade det. Var det värt (då).
 
fråga vad det kostar att felsöka på kameran? är inte det allt för dyrt så får du ju reda på vad felet är och kan sen ta ställning till om det är värt att laga eller inte...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.