Annons

Trasig 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

svenke1

Medlem
Hej.
Ska jag kasta min gammla 300D? Troligtvis så har spegelns mekanims kraschat, lagad en gång tidigare för längesen för 3000:-
Har en 50D som jag fotar med nu. men kanske ska ha 300 d som skruvobjekt, men det är ett pilligt projekt.
Har ni några förslag?

Mvh S-Å
 
Jag tycker det låter som att du med gott samvete kan tacka den för lång och trogen tjänst och låta den pensionera sig i bokhyllan :)
 
Det är inte det här klassiska problemet som du har råkat ut för:
http://grumt.blogspot.com/2009/06/how-to-repair-broken-sub-mirror-on.html

Det finns i alla fall ingen anledning att skicka in den för lagning, reparationen kostar mer än vad kameran är värd.

Jag hade just det problemet. Eftersom jag märkte det första dagen på en ö i Karibien var det inte läge att ge sig på några operationer som krävde en hel verkstad. Jag löste det genom att lägga en droppe superlim på baksidan av den lilla AF-spegeln och trycka fast den mot den stora spegeln. Efter det fanns det såklart ingen AF i kameran mer, men annars fullt fungerande. Fem minuter och inga pengar.
 
Tackar, ungefär som jag tänkte, man kanske kan fixa felet med beskrivningen, den är ju ändå trasig så mislyckas jag så är det ingen katastrof. Blir sen ett minne i bokhyllan.

Mvh S-Å
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.