Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tradlos blixtstyrning Nikon Phottix Strato 2.4GHz Wire / Wireless 4 in 1 Trigger

Produkter
(logga in för att koppla)

Malla

Aktiv medlem
Phottix Strato 2.4GHz Wire / Wireless 4 in 1 Trigger som finns pa Kaffebrus verkar intressant..
http://kaffebrus.com/phottix-strato-24ghz-wire-wireless-4-in-1-trigger--1367.html#imagesdocuments
Fungerar det sa att om jag satter SB800 pa sandaren sa kan jag styra en SB600 via Nikons tradlosa blixtsystem som vanligt och sa tex en SB28 pa mottagaren och manuellt da forstas.
Eller maste jag ha en mottagre till SB600 idetta fallet oxa?

Nagon som vet och har erfarenhet? Hittat motsvarande har i Kina, skulle tro det ar samma..
 
Jag förstår det som att Nikonsystement ska fungera som tidigare med SB800 styr din SB600, ingen skillnad med att sändaren sitter i mellan. Sedan så är sändaren en trigger till mottagaren (ingen TTL styrning) till en annan blixt som man får styra nivån manuellt.

Men kanske har man en SB800 så vore en extra begagnad SB600 ett enklare val? OK det blir dubbla pengen men enklare hantering.

Läste in det fullt ut, men kan man från en sändare styra flera mottagare (som man kan köpa löst)?

Man får väl också kolla att så att mottagaren är kompatibel med den blixten man monterar, men den borde väl vara så generell så att den inkluderar de flesta?
 
Jag förstår det som att Nikonsystement ska fungera som tidigare med SB800 styr din SB600, ingen skillnad med att sändaren sitter i mellan. Sedan så är sändaren en trigger till mottagaren (ingen TTL styrning) till en annan blixt som man får styra nivån manuellt.

Men kanske har man en SB800 så vore en extra begagnad SB600 ett enklare val? OK det blir dubbla pengen men enklare hantering.

Läste in det fullt ut, men kan man från en sändare styra flera mottagare (som man kan köpa löst)?

Man får väl också kolla att så att mottagaren är kompatibel med den blixten man monterar, men den borde väl vara så generell så att den inkluderar de flesta?

Det ar ju ett alternativ med ytterligare en SB600 tex.. men tankte oxa pa situationer dar inte blixtsystemet racker till, om det ar kraftigt solsken tex, har dock ingen erfarenhet av det. Och att kunna anvanda den mot studioblixt. Ja, den hanterar flera mottagare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.