Annons

Trött.

Produkter
(logga in för att koppla)

RIF

Ny medlem
Vad spelar det för roll om du har förbrukat 10 digitalkameror och krälat ihjäl dig i ur o skur, efter det optimala? redgerat bilder nätterna igenom och trampat blod, om du inte har en utbildning!
Blir så trött på samhällets sätt att se på människor och dess värde, gå en utbildning och lek färdig, kontra lev ett liv och bli färdig på riktigt....skit samma, är man femtio är det över, fota som hobby bara, nöj dig med det gubbjävel:) så känns det.....

skaffa egen firma och frilansa? om du jobbar på säg, en tidning kan du bara få pengar från dom, men frilansar du kan du väl sälja bilderna till tre tidningar och få betalt trippelt.. bara en tanke :)

Det är nog så att många har krälat och kämpat precis som du. Och har de då dessutom en utbildning så är det givetvis en extra fördel.

Men jag kan också hålla med om att det blir trist om man slentrianmässigt sorterar bort de utan utbildning. Speciellt i en kreativ bransch.

Hej, Jag fick sommarjobb på den lokala tidningen där jag bor. Jag har ingen utbildning öht. Men jag har en enskild firma och jag har hållit mig framme och fotat mycket sport. Där träffar man många fotografer från både tidningar och frilansare. Prata med dem och ta kontakt, de är oftast väldigt trevliga och lätta att prata med.

Sen gäller det förstås att fota rätt saker. Anledningen till varför jag fick jobbet var pga "jag kan fota folk som rör sig" det var deras argument. Fota mer sport, personer och händelser. Håll dig framme och prata med dem.

Detta var det första inlägget jag gjort på denna sida på flera år. Så min profil är inte direkt up to date ;)

Lycka till!

/ Fredrik

Vad spelar det för roll om du har förbrukat 10 digitalkameror och krälat ihjäl dig i ur o skur, efter det optimala? redgerat bilder nätterna igenom och trampat blod, om du inte har en utbildning!
Blir så trött på samhällets sätt att se på människor och dess värde, gå en utbildning och lek färdig, kontra lev ett liv och bli färdig på riktigt....skit samma, är man femtio är det över, fota som hobby bara, nöj dig med det gubbjävel:) så känns det.....

Vad är det du hoppas på? Vill du ha betalt för dina bilder?

Du säger att du har förbrukat tio digital-kameror men fotograferande handlar inte alls om kvantitet, Du har lagt upp massvis med bilder här på fotosidan men alla är vanliga hobby/semester-bilder som du förhoppningsvis haft glädje av men som ur ett större perspektiv saknar värde.

Jag skulle hellre anställa någon som är kreativ och nyfiken än någon som anser sig vara "färdig" och dessutom är trött ;)

Nja, jag tycker inte det var vanliga hobby/semesterbilder. Många var riktigt bra, väl så bra som en del andra "erkända" fotografer här på fotosidan. I rätt sammanhang skulle de säkert kunna vara intressanta med lite marknadsföring.

Se i övrigt mitt föregående inlägg.

Nu framgår det inte vad du sökt för fotojobb. Men utifrån de bilder du har här så har jag svårt att se vem som skulle anställda dig som fotograf. Inte för att du är dålig, många bra bilder i din samling. Men om det din profil här vore din portfolio så skulle den behöva kompletteras med fler typer av bilder. Tex för att komma in på tidningar, mer reportage-, sportbilder etc. Att plåta tex en hockeymatch ställer helt andra krav än att ta en kanonbild på en svan.
Nu skriver ju jag enbart baserat på de bilder du har här på fotosidan.
Så vill du tex sälja in dig på lokaltidningen, ut och fota sport, konserter, händelser på stan osv.

Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar