Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tråkiga bilder =(

Produkter
(logga in för att koppla)

nyborjaren

Aktiv medlem
Hej, har beställt en EX-P600 och efter att ha sett massor av bilder tagna med kameran tycker jag att bilderna är av jättefin kvalitet men färgerna och nivåerna är lite för dålig mättnad i och lite för ljusa.
är en uber nybörjare. vad har ni proffs att säga om dessa bilder?
vad kan jag göra för att få mer "liv" i mina bilder.

http://photobucket.com/albums/v444/yensid/

Jag är inget proffs alls, och jag har ingen aning om vad en EX-P600 är. Jag kollade i alla fall hastigt på dina bilder, och tyckte de såg ganska fina ut. De allra flesta bearbetar ju bilderna i något bildbehandlingsprogram efter exponeringen. Har du gjort det? Mina digitalfoton ser ganska ofta lika intressanta ut som dasspapper, när de kommer direkt ur kameran, själva "framkallningen" fixar jag efteråt i datorn.

Du kan testa att öka kontrasten en smula för att få lite mer "stuns" i bilderna. Eventuellt kan det finnas en meny i kameran så att du kan få detta direkt ur kameran. Annars får du göra det i ett bildbehandlingsprogram.
Är det någon av dina bilder som du tycker ser särskilt trist ut?

Jag är väl inte heller någon expert men jag kan inte se att det är något fel på färgmättnaden i bilderna. Plåta på bara.

mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar