Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådlöst tangentbord & mus til Macbook Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

bigsmooth

Aktiv medlem
Hade tänkt köpa en Macbook Pro nu på tisdag när det väntas uppdatering. Vill köpa till ett bra tangentbord och mus som gör sig bra dels framför tv:n som htpc men även vid arbete i CS4 och Lightroom. Migthy Mouse är helt utesluten då den har noll precision i photoshop, riktigt synd då den är klart snyggast.

Är lite inne på föjande set - http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1015143&product_id=881596
ska tilläggas att jag troligtvis kommer köpa en ritplatta som kompliment vid photoshoparbete

Hörde något att man måste ha BlueTooth för att väcka datorn när man har locket nerfällt vid tv/film-tittande. Eller det går lika bra med tangentbord som det ovan som använder sig av radiomottagre som kopplas in via usb-porten?

Vill helst inte lägga mer än 1000kr för tangentbord + mus. Kom med förslag : )

Tack på förhand

Skulle nog hellre lägga pengarna på Apples Bluetooth-tangentbord. Det är grymt skönt och är tillräckligt litet för att funka att ha brevid en Wacom A6-platta.
Angående mus har jag tyvärr inget förslag då jag inte använder det.
Men skulle rösta för att ta en bluetooth-variant där också.
Radtech har en hyfsat bra har jag hört.

Mycket nöjd med Macs trådlösa bluetooth tangentbord, men tycker inte om de bluetooth-möss jag prövat då jag upplever dem som slirande och lite långsamma i reaktionen (har bara provat 2 olika).

Jag har nu en Logitech VX nano som jag är mycket nöjd med. USB mottagaren är så liten att den kan sitta i min MBP hela tiden (men man tappar ett USB uttag). Den bästa kompromissen jag hittat...

My $0.02
/Martin

Apples lilla trådlösa tangentbord rekomenderar jag också. Mighty mouse har jag också själv men använder den sällan då jag inte är överförtjust i den, kanske inte gjort alla inställningar rätt, men många logitech tycker jag fungerar bättre i samma pris segment...

Tackar för alla svar.. Då ser det ut som det lutar åt Apples trådlösa blutetooth tangentbord och en mus från logitech. Fortsätt gärna komma med tips. det är ju trots allt några dagar till köp : )

Jag kör MicroSoft Wireless Entertainment 7000 (kit med mus och tgb) till alla mina datorer numera. Det är ett väldigt smidigt tangentbort och det är BT baserat, så man behöver inga extra dognles i sina USB-portar. Funkar kanon till både Mac och PC.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar