Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådlöst från Canon 5D mkII

Produkter
(logga in för att koppla)

torlju

Aktiv medlem
Får inte kameran att ge signal till sändaren som sitter i blixtskon. Det är en Cactus V2s, hur kan kameran ställas in när den informerar om att blixten inte är inkopplad.Med test knappen på sändaren i blixtskon så löser blixtarna ut, 580 och 430 version II
Tacksam för tips i ämnet.
Mvh
Torsten

Menar du att den inte blixtrar alls? Att den inte känns igen som en intelligent Canonblixt är ju inte förvånande, men den borde åtminstone få en dum synksignal, tycker jag.

Menar du att den inte blixtrar alls? Att den inte känns igen som en intelligent Canonblixt är ju inte förvånande, men den borde åtminstone få en dum synksignal, tycker jag.

Det verkar som om kameran inte skickar ut signalen som Cactus V2s behöver för att sända i sin tur signalen som löser ut blixtarna. Med testknappen på enheten så blixtrar det.

Har det funkar tidigare eller är den ny? jag har en cactus v4 som jag använder till min 5D mark II och det har funkat bra. Hade lite problem en gång men då provade jag byta batteri i den och då funkade det. Inställningarna ska inte spela nån roll, om det inte är nåt konstigt med blixinställningen i kamerans meny

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar