Annons

Trådlös sändare med pc-kontakt på mottagaren?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobbe.T

Aktiv medlem
Då jag ofta fotar ute en del. Så har jag under åren samlat på mig en del mindre blixtar som man kan utlösa som slavar för att lysa upp där det behövs.

Dock saknar jag möjligheten att styra dom utan att behöva ha blixten på kameran som utlöses.

Visst att det går att köra vanlig blixtsync kabel. Men ibland så handlar det om ett antal meter iaf, o då vore det kul o kunna köra trådlöst.

Det jag är nyfiken på om det finns är ngn trådlös variant, inte IR, då man inte alltid ser blixtarna. Utan ngn form av sändare/mottagare som funkar utan att dom "ser varandra".

Efterssom det ofta handlar om minst 2st blixtar som ska fjärrutlösas, så vore det trevligt om det finns flera mottagare att koppla till.

OBS att detta är på en ren hobby nivå.
Vill veta om det ens är möjligt. Både rent tekniskt, samt prismässigt.
Även om jag skulle önska så kan jag inte lägga åtskilliga tusenlappar på detta. Så vad som är intressant är om det går att få såna här saker till en överenskommig peng?

/Tobbe

Elinchrom Skyport Universal är nog vad du letar efter.

* Radio
* Du kan köpa fler mottagare utan att bli ruinerad
* 3,5mm kontakt på mottagaren, bygg egna kablar om det inte finns färdigt till din blixt
* Lång räckvidd
* Möjligt att adressera flera grupper av mottagare

Bowens Pulsar funkar också, samt 3.5mm kontakter bårde in och ut om det behövs. 4 kanaler. Bock lite dyrare än skyport.

Dörr RF-604 Radiosynk set,4-kanals sändare & mottagare finns annars för en trdeje del av priset. Vet ej om någon har testat den. men borde fungera det också

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar