ANNONS
Annons

Trådlös fjärrutlösare - hotshoe endast för fastsättning?

Produkter
(logga in för att koppla)
På kaffebrus variant så har du ett bulbläge. Dvs. att du trycker en gång för att öppna slutaren och en till för att stänga den. Skall man låsa knappen på sändaren så kommer det troligtvis att gå åt väldigt mycket batterier..
 
Jag har köpt denna fjärrutlösare på kaffebrus.
till min nikon D300.

Funkar alldeles utmärkt! Bilden är lite missvisande då själva mottagaren (som går att sätta på blixtskon) är kopplad med sladd in i kameran. (sladden medföljer i paketet men syns inte på bild)
Men att sätta fast den i blixtskon har ingen betydelse förutom att det är ett smidigt sätt att förvara den. dvs- det är bara en plastbit som passar i blixtskon)
 
Jag har köpt denna fjärrutlösare på kaffebrus.
till min nikon D300.

Jag köpte också kaffebrus variant - dessvärre fungerar den knappt på ett par meters avstånd - om jag håller sändarantennen i exakt rätt vinkel. Det måste vara något fel på min.

Vad får du för räckvidd på din? Nog måste den väl klara genom ett fönster och fem meter till kameran?

En annan sak som inte stod på deras hemsida är att den drivs av ett ganska dyrt litiumbatteri, 23A. Hoppas detta håller länge för dom kostar en del.
 
Köpte en phottix strato från ebay för ca 300kr(gratis frakt) som jag tycker är funkar fint, den kan även användas som trådlös blixstyrning (dock utan TTL, men det är ju bättre än inget).
Har inte hårdtestad den än men hittils har den funkat bra, har ej testad blixstyrningen så kan ej kommentera den.
köpte den från denna store på ebay:
http://stores.ebay.com/Hong-Kong-Supplies

sök på strato så hittar du modellen, finns även andra modeller där, även samma modell som säljs på kaffebrus för ca 300kr den med så det blir ju billigare köpa därifrån då det är gratisfrakt, dock tog det nästan 2veckor att få paketet.


Jag vill ha möjligheten att använda blixten vid fjärrutlösning
Då sätter man inte fast den i hotshoe:n helt enkel så kan kan man använda blixt
 
:-D

Jag fick hem den i veckan och har bara hunnit testa att den funkar..
Men nu när du säger det ska jag testa lite avstånd.. har inte gjort detta.. bara på typ 3 meter..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.