Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådlös fjärrkontroll till EOS 1D

Produkter
(logga in för att koppla)

aloha

Aktiv medlem
Hej !

Jag letar efter en Trådlös fjärrkontroll till min EOS 1D, jag vet att det finns andra fjärrkontroll än den LC-4 som säljer Canon men hittar inte dom på nätet :-(

Tack för hjälpen

/Mat

Adidt tillverkar en. Denna killen, Jeff Tat Man Lau, säljer den. Mail [email protected]. Om jag förstått det hela rätt kan du hitta info om kontrollen här: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...13012355&rd=1&ssPageName=WDVW#ShippingPayment . Den kostar kring 100$. Han ger rabatt (89$ skickat till Sverige) om man har hittat till honom via dp-review! Men obs att jag inte har någon aning om kvaliteten, den är ju faktiskt ohyggligt billig i förhållande till originalet. Betalning sker tydligen via Pay-pal, och säljaren får, vad jag sett, bra omdömen på dp-review. Jag funderar fortfarande på om det är värt att testa att köpa en.

Tack, men det inte den som jag menar. Jag vet att det finns en annan som har mer än 100 meter avstånd
/Mat

Fredrik H skrev:
Om du menar att PW skulle vara farlig att använda i sevrige så borde ju inte Profoto ha den i sitt sortiment , eller hur ?

www.profoto-nordic.com

Nej det borde dom inte om det inte är en med en annan frekvens,har man anpassat den till svenska normer så har kanse effekten miskat också. den som Profoto säljer kan jag inte få fram någon data på. Den jag hittade på nätet sänder på 346.5-354MHz vilket är klart olämpligt.

Kan vara av värde om man köper begangnat eller utomlands att veta frekvensen så att man inte stör annan trafik.

Kan det inte vara så då, att dessa har såpass låg effekt att de inte orkar påverka sändning från t.ex. stridsledning...?

Olaga sändarinnerhav oberoende på effekt.Det är endast 27Mhz bandet som är tillåtet för 5Watt och 433 Mhz endast för några milliwatt, sedan finns privatradiobanden som kräver licens.
Så ska den fungera på 500 meter så är det nog 27Mhz som är det som kan fungera, ett band med mycket störningar.

Kan hända att dessa uppgifter inte är helt riktiga på grund av att dom är gammla.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar