Annons

Trådlös fjärr Minolta/Sony (äntligen!)

Produkter
(logga in för att koppla)
christianhylse skrev:
någon som testat
denna trådlösa fjärrutlösare
för Minolta/Konica-Minolta/Sony,
funderar på att beställa
en, men har ännu inte kommit
på varför jag ska göra det.
(alltså - varför jag behöver en)
helt ok pris dock, ca 290 spänn inkl. frakt.
och Next Digital är ju väldigt pålitliga.

http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote...3QQihZ002QQcategoryZ64345QQrdZ1QQcmdZViewItem

Skulle vilja ha en trådlös dito till Minolta A1. När det gäller Minoltas kabelfjärrutlösare så är det samma version till ex 7D som till A1. Men i spec för denna trådlösa finns varken A1 eller A2 med. Hur kommer det sig. Har man bara glömt A-serien eller finns det tekniska hinder för att det ska fungera.

Undrar
Uffe
 
christianhylse skrev:
någon som testat
denna trådlösa fjärrutlösare
för Minolta/Konica-Minolta/Sony,
funderar på att beställa
en, men har ännu inte kommit
på varför jag ska göra det.
(alltså - varför jag behöver en)
helt ok pris dock, ca 290 spänn inkl. frakt.
och Next Digital är ju väldigt pålitliga.

http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote...3QQihZ002QQcategoryZ64345QQrdZ1QQcmdZViewItem

Jag har den fjärrutlösaren, fast Canonvarianten och den fungerar utan några som helst problem. Har inte testat räckvidden på den ännu, men jag räknar inte med att den når 100m, är fullt nöjd om den klarar runt 30m.
Det är så lite pengar att man kan köpa en på vinst och förlust. Jag har bara fotat gästerna i fågelbordet med den, satt inne vid köksbordet och drack kaffe med avtryckaren i handen. Bekvämt sätt att fota fågel på... :)
 
Re: Re: Trådlös fjärr Minolta/Sony (äntligen!)

uffes skrev:
Skulle vilja ha en trådlös dito till Minolta A1. När det gäller Minoltas kabelfjärrutlösare så är det samma version till ex 7D som till A1. Men i spec för denna trådlösa finns varken A1 eller A2 med. Hur kommer det sig. Har man bara glömt A-serien eller finns det tekniska hinder för att det ska fungera.

Undrar
Uffe

Har en A200 och där finns det ett "litet" tekniskt problem mot att använda trådutlösaren och det är att det helt enkelt inte finns någon kontakt att ansluta fjärrutlösaren till. Hur det är med A1 vet jag inte. Till A200 finns det med en trådlös fjärrkontroll men jag gissar att den kräver att man står framför kameran eftersom "ögat" sitter på framsidan och man kanske vill fota något annat än sig själv ibland.
 
Fick ett litet infall och beställde en sån där trådlös mojäng.. $16+$15 i frakt. Alltså $31. Det skulle dras en sisådär 180-190 kronor. Småpengar, men det vore kul om det funkar bra :)

Hongkong är svårt att reklamera till antar jag.. :p
 
Re: Re: Re: Trådlös fjärr Minolta/Sony (äntligen!)

Zebulah skrev:
Har en A200 och där finns det ett "litet" tekniskt problem mot att använda trådutlösaren och det är att det helt enkelt inte finns någon kontakt att ansluta fjärrutlösaren till. Hur det är med A1 vet jag inte. Till A200 finns det med en trådlös fjärrkontroll men jag gissar att den kräver att man står framför kameran eftersom "ögat" sitter på framsidan och man kanske vill fota något annat än sig själv ibland.

Jo på A1:an finns en avlång flerpolig kontakt som går att använda till Minoltas egen kabelkommunikativa utlösare men 5 meters kabel. Om det finns en radiomottagare med kabel till det intagen borde det ju gå och det ser ut att vara så till K5D och K7D. Men detkan ju vara något annat som krånglar till det.

Uffe
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.