Annons

Trådlös blixt med 6D och 580EX II?

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterPh

Medlem
Vore tacksam för råd på vad jag ska köpa för wireless flash remote för min 6D.

Har en 580EX II, en 430EX II, och en 550EX (gammal) blixt som jag vill använda trådlöst i softbox/paraply.

Vill att det ska fungera att ställa blixtarna via kamerans Speedlite meny för eTTL, manuellt, FEB, osv.

PocketWizard och andra proffsvarianter är för dyrt för mitt hobbyfotande.

Har sett att Yongnuo och Phottix har prisvärda lösningar men fungerar de som de ska?

(har en gammal Canon ST-E2 men den funkar dåligt i dagsljus och bara om blixtarna är framför kameran, dessutom kan inte alla inställningar skötas via kamerans meny)

Mvh

Peter

Senast ändrad:
Använder Phottix Odin med gott resultat med nämnda blixtar. Kanske i dyraste laget för dig för de går nog på samma som PW.
Kinasändarna finns att läsa om på Fotosidans recensionsavdelning.

Tack Peter,

Efter att ha läst en hel del omdömen om Yongnuo 622C och TX, bland annat här på Fotosidan.se efter ditt tips, så kommer jag beställa dessa från Amazon.de. Verkar helt klart bäst i budgetklassen.

Får uppgradera senare om jag lyckas med porträttfotograferingen och dessa inte räcker. Ljussättningen verkar vara en riktig utmaning.

Mvh

Peter

Tack Peter,

Efter att ha läst en hel del omdömen om Yongnuo 622C och TX, bland annat här på Fotosidan.se efter ditt tips, så kommer jag beställa dessa från Amazon.de. Verkar helt klart bäst i budgetklassen.

Får uppgradera senare om jag lyckas med porträttfotograferingen och dessa inte räcker. Ljussättningen verkar vara en riktig utmaning.

Mvh

Peter

Hej !

Jag köpte ett sånt här sett + 2st 622c.
( Inte från denna säljare, detta var första träff ).

http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YN-...260?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item233cbd509c

köp helst från en säljare inom eu, sen asien, usa sist, det tillkommer alltid en massa konstiga avgifter
( export, tull, mm ) och en dyr frakt då.

//MW

Låter bra Magnus. Kommer att köpa från Amazon i Tyskland eller UK, beroende på vad priset blir efter valutaomvandlingen. Har köpt massor av tillbehör där då de har ett mycket större urval än Sverige, man ser lätt om saker fungera med kundrecensioner, och de har en mycket liberal returpolicy med fri returfrakt om man inte blir nöjd. Då det är inom EU har jag aldrig haft problem med frakt/tull, men det tar en dryg vecka att komma fram.

Ex. http://www.amazon.de/gp/product/B00A3EPVZC/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A3T2PXX210KPYE

//Peter

Låter bra Magnus. Kommer att köpa från Amazon i Tyskland eller UK, beroende på vad priset blir efter valutaomvandlingen. Har köpt massor av tillbehör där då de har ett mycket större urval än Sverige, man ser lätt om saker fungera med kundrecensioner, och de har en mycket liberal returpolicy med fri returfrakt om man inte blir nöjd. Då det är inom EU har jag aldrig haft problem med frakt/tull, men det tar en dryg vecka att komma fram.

Ex. http://www.amazon.de/gp/product/B00A3EPVZC/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A3T2PXX210KPYE

//Peter

Hej !
Även jag har köpt en massa mer eller mindre konstiga prylar på framförallt Ebay, brukar alltid funka bra.

Du MÅTSTE även hat 622-TX, är hur bra som helst, mmmed den kna du manövrera blixtar från andra k än nyare Canon, visserligen då bara manuellt.

//MW

Helt rätt Magnus, TX är redan på inköpslistan. Otroligt billigt för en så kapabel sändare. Min gamla Canon ST-E2 kan betydligt mindre och den kostade dubbelt begagnad på Blocket :)

Hej !
Även jag har köpt en massa mer eller mindre konstiga prylar på framförallt Ebay, brukar alltid funka bra.

Du MÅTSTE även hat 622-TX, är hur bra som helst, mmmed den kna du manövrera blixtar från andra k än nyare Canon, visserligen då bara manuellt.

//MW

Provade nytt tagentbord, alla ev stavfel skylls på detta. :)

//MW

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto