Jomans
Aktiv medlem
Har tröttnat på att springa med minneskortet till datorn och tanka in bilderna mellan tagningarna. Kör Lightroom på Mac, och den inbyggda Direktfångst-funktionen fungerar bra. Har testat den med USB-kabel men i dagens moderna tidevarv borde det ju gå att skippa kabeln. Har en EOS 5D Mk2 och Canons egen trådlösa manick WFT-E4 (http://www.cyberphoto.se/info.php?article=WFTE42B) är både snordyr och funkar bara till just denna kamera. Den dagen jag byter kamera har jag en pryl för 8000:- som helt plötsligt blivit ganska värdelös.
Så jag söker med ljus och lykta efter en smidigare lösning.
Minneskort med Wi-fi finns ju, men bara SD-kort (?) och jag kan bara köra CF-kort.
Finns det inga tredjepartstillverkare som tagit fram lösningar för att kunna köra filer trådlöst (wi-fi, bluetooth eller annat) från kamera till dator, som inte kostar stora summor??
Helst vill jag hitta en manick som fungerar till mer än en kameramodell.
Så jag söker med ljus och lykta efter en smidigare lösning.
Minneskort med Wi-fi finns ju, men bara SD-kort (?) och jag kan bara köra CF-kort.
Finns det inga tredjepartstillverkare som tagit fram lösningar för att kunna köra filer trådlöst (wi-fi, bluetooth eller annat) från kamera till dator, som inte kostar stora summor??
Helst vill jag hitta en manick som fungerar till mer än en kameramodell.