Annons

Trådar försvinner vid sökning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Funderar på hur man på ett smidigt sätt kan hålla koll på trådar som man har skrivit i. "Nya inlägg" visar ju allt, även sånt man inte är intresserad av. Samma med "senaste inlägg". Vad jag skulle vilja ha är en "Senaste inlägg" men filtrerad att bara visa trådar som jag har deltagit i.

Så jag gjorde en sökning. Jag sökte på "Walle" som användarnamn och "alla öppna fora", visa resultat som ämnen och sortera efter senaste postdatum i fallande ordning. Då borde ju trådar som jag senast har skrivit i hamna längst upp bland sökresultaten, men icke sa nicke. Fick ett svar i tråden http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=114473 , men inget visades på söksidan längst upp. Svarade själv i tråden, fortfarande ingenting på söksidan. Borde inte tråden ifråga dyka upp längst upp bland sökresultaten? Eller kan resultaten bara sorteras efter datumet då ursprungsinlägget lades??

Meningen är som sagt att försöka ha lite koll på de trådar man deltar i, något som jag tycker är fruktansvärt krångligt idag. Säg att man vill in och lägga till något i en tråd där man själv skrev sista inlägget för någon vecka sedan (räcker med ett par dagar egentligen, beroende på hur aktiv man är). Tråden är fasiken halvt omöjlig att hitta om man inte minns titeln eller någon mening i något inlägg i den så man kan använda sökningen effektivt.

Edit: Inlägget blev lite rörigt, jag skyller på svininfluensan. Det är altså både en fråga, huruvida sökningen fungerar korrekt, och ett önskemål om en "Senaste inlägg"-sida filtrerad att bara visa trådar som man själv intresserat sig i.
 
Senast ändrad:
Funderar på hur man på ett smidigt sätt kan hålla koll på trådar som man har skrivit i. "Nya inlägg" visar ju allt, även sånt man inte är intresserad av. Samma med "senaste inlägg". Vad jag skulle vilja ha är en "Senaste inlägg" men filtrerad att bara visa trådar som jag har deltagit i.

En sån här funktion har jag också saknat. Man kan ju visserligen gå in på "Min sida" och där klicka på informationen om hur många foruminlägg man skrivit eller hur många trådar man startat, men det är lite för krångligt att gå den vägen.

Sedan skulle jag också efterlysa ett nytt sätt att "prenumerera" på trådar. Det skulle vara att en siffra kommer upp bredvid namnet precis som när man fått en kommentar eller liknande, men vara åtskild från den funktionen, kanske genom att siffran har en annan färg än vit...? Klickar man på den skulle man få fram just en sida med "Senaste inlägg i trådar jag deltagit i".

Vad tror ni på FS-staben?
 
Ja precis, även om det går blir det för bökigt. Sen har ju den sidan ingen snygg layout, det hade varit trevligt med samma rena layout som "Senaste inlägg".

Jag har också funderat i samma banor, visst hade det varit väldigt trevligt att få upp en siffra där uppe, så man slipper gå in på "Mina forumbevakningar" var och varannan minut. Det är extra illa nu när jag har grissjukan och bara sitter hemma hela dagarna :D
 
En förbättring rent allmänt när man söker i trådar vore fint. Ibland får man träffar i en tråd som har 50 sidor eller mer. Det skulle vara guld om man kunde komma direkt till det/de inlägg som innehåller sökorden i stället för att som nu leta efter rödmarkerad text i de långa trådarna.

Förbättringen kanske består i att lära mig hur man söker i trådar, men allt som gör livet enklare uppskattas.
 
En förbättring rent allmänt när man söker i trådar vore fint. Ibland får man träffar i en tråd som har 50 sidor eller mer. Det skulle vara guld om man kunde komma direkt till det/de inlägg som innehåller sökorden i stället för att som nu leta efter rödmarkerad text i de långa trådarna.

Förbättringen kanske består i att lära mig hur man söker i trådar, men allt som gör livet enklare uppskattas.

Det går idag om man väljer att visa resultat som inlägg istället för som trådar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.